    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Luka VAT
    Date: Thu, 26 Oct 2017 18:12:39 +0200

    dyskusyjnych:osslm0$qjh$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2017-10-26 o 11:54, J.F. pisze:

    >W tamtych czasach US miał przecież inne, znacznie ważniejsze rzeczy
    >do roboty :)
    >Ja np., przez ileś lat byłem co rok wzywany bo mi wychodził zwrot
    >nadpłaconego podatku.
    >Pani w US mówiła: Ja wszystko rozumiem, ale mamy takie wytyczne, aby
    >wzywać _wszystkich_, którym wychodzi nadpłata.
    >A to przecież jest absurd - marnować komuś czas w ramach
    >podziękowania, że pożyczył budżetowi na 0% jakieś pieniądze w
    >ubiegłym roku a dostanie z powrotem dopiero w lipcu.

    Phi, raz na rok - pracowalem w firmie, gdzie byl osobny pokoj dla
    kontroli, bo zwrot byl co miesiac :-)

    >Ile oni ludzi musieli sprawdzić, bo po dopisaniu na koniec roku ulgi
    >na dzieci wychodziła nadpłata (chciałem postawić ?, ale bardziej
    >pasuje !).
    >Ile za (w tym przypadku absolutnie bezsensowną) pracę urzędników
    >zapłaciliśmy.

    Jesli mowisz o drobnych zwrotach w PIT na dzieci, to moze i
    bezsensowna, jesli mowimy o duzych zwrotach w VAT ... czy to zle, ze
    zanim budzet wyplaci komus milion, to sprawdza czy sie nalezy ?

    >Rozumiem, że Ci co zaniżali w ciągu roku, aby sobie pożyczyć z
    >budżetu nie byli wzywani :(. Jeśli to prawda to cyrk.

    Jesli dobrze rozegrali to po co wzywac - wszak zgodnie z prawem
    "pozyczyli".

    >Jak to się skończyło to zaczęły się coroczne problemy, że kwoty dla
    >spółki pomnożone przez % udziału się nie zgadzają. Kogo oni tam
    >zatrudniają, że nie umieją czytać - przecież na PIT albo w instrukcji
    >jest jak byk napisane, że udział % zaokrąglić do 2 miejsc po
    >przecinku, a nigdzie nie jest napisane, że potem prawdziwy udział ma
    >być zafałszowany tym zaokrągleniem.

    No ale wiesz jak to w ksiegowosci - jak sie o grosz nie zgadza, to
    trzeba sprawdzic dlaczego :0

    >Jakiś mądry ktoś kiedyś powiedział coś w stylu, że urzędnicy, ilu by
    >ich nie było, to sami sobie potrafią znaleźć pracę. Dla mnie to jest
    >ten przypadek.
    >Jak wszyscy zapracowani po uszy to już nie było komu zajmować się
    >wyłudzeniami VAT.
    >Tak ja to widzę.

    Tylko od uniowstapienia jakos te kontrole oslably, wiec urzednicy
    mieli wiecej czasu na wykrywanie rzekomych wyludzen.

    A tak prawde mowiac ... dziwie sie, ze JPK nie wprowadzili razem z VAT
    w 1993.
    Przeciez to az sie prosi oszukiwac w VAT.
    Wyrywkowe kontrole krzyzowe maja znalezc oszustow ?

    No coz, moze to i jest metoda, jak ktos czesto oszukuje, to wpadnie
    ... chyba, ze zalozy firme na slupa i zamknie ... albo poczeka do
    wpadki :-)

    J.