    Date: Sun, 25 Feb 2018 15:12:14 +0100
    From: temp11 <g...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: MK RZ pytanko o tabelkę składek ZUS

    Pete <n...@n...com> wrote:

    > Gdybyś był nadgorliwy i płacił składki za dany miesiąc w tym
    > miesiącu, to możesz je w tym samym miesiącu odliczyć.
    > A jak płacisz 10-go w następnym miesiącu, to odliczasz w następnym.

    > Ale oszczędzasz ze 100/miesiąc (szklanka jest do połowy pełna ;) )

    Wg. mnie to nie jest problem nadgorliwości, tylko _chyba_ obejście
    problemu tak jak w moim przypadku - brak tabeli ze składkami na 2017r.

    Uważam że tu jest jakaś zaszłość (błąd) i ta tabelka działa
    nielogicznie.

    Zostawię podstawę styczeń ze stycznia 2018 (2665,80) - źle wyliczony FP
    (nie ma fistaszka "ręcznie").
    Program wypełniając PIT5 za styczeń weźmie wartość z wiersza "styczeń"
    - czyli złą wartość.

    Zmienię podstawy (2557,80), FP będzie OK (! i to tylko dlatego że
    politycy nie zmienili % od podstawy za 01/2018r - bo edycji %ów od
    podstawy nie ma widocznych). W dodatku "[ ] składki odliczane w danym
    miesiącu" i w luty wpisuje mi nieprawidłowe kwoty odliczeń - od
    podstaw styczniowych - gdzie wpisałem na siłę podstawy z 12/2017r.
    No to teraz trzeba w luty znowu dać "ręcznie" i w pola "do odliczenia"
    wpisać kwoty od podstawy 2665,80.
    Jak zaznaczę "[v] składki odliczane w danym miesiącu".
    No to w luty nie będzie przepisywał od wiersza kwot liczonych ze
    stycznia i będzie wyglądało bardziej "normalniej".

    Tak czy tak edytując ręcznie da się sprawę niby załatwić, ale gdyby
    program wyliczał mi PIT-36 to zakładam że źle wyliczyłby mi składki
    ubezpieczenia społecznego należne za 2018r.

    Reasumując: do dupy, albo ja czegoś nadal nie rozumiem