    From: marios <d...@f...gd>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: MK kilometrowka, powinna być w JPK VAT?
    Date: Fri, 24 Aug 2018 14:35:41 +0200

    W dniu 24.08.2018 o 14:18, marios pisze:
    > Pierwszy raz odliczam kilometrówkę z pryw.sam.os.
    > Posiłkowałem się ustawieniami z tych linków:
    > https://forum.gofin.pl/1085076/archiwum/mala-ksiegow
    sc--ewidencja-przebiegu-pojazdu-inne

    > https://www.podatki.biz/sn_autoryzacja/logowanie.php
    5/forum/index.php?org=browse&poz=0&id=287905&foid=7?
    org=browse&poz=0&id=287905&foid=7

    > Zaksięgowałem w KUP jedno rozliczenie sumaryczne netto+50% vat
    > tylko nie jestem pewien czy te księgowania powinny być w rejestrach VAT i
    > pojawiają się także przy wysyłce JPK (50% kwot vat).
    >
    > Gdzies w innym miejscu na necie czytałem że mam zaksięgować na koniec
    > miesiąca kwotę (netto+50%vat) a papiery (fv) trzymać sobie jako
    > potwierdzenie dla kontroli, niby biorę faktury od VATowców ale wrzucam w
    > koszty jakby "brutto" i nie jestem pewien czy dobrze robię wykazując te
    > faktury w rej. vat i jpk vat.

    Nie no, chyba się zamotałem czytając te nieaktualne "porady" na necie.

    Wrzucam tak samo jak przy samochodzie w ŚT tylko trochę inaczej ewidencjonuję?
    netto+50%vat w KUP (czyli opcja [x] zalicz nieodliczony VAT w KUP w
    ustawieniach konta ma być zaznaczona -teraz nie mam)
    a 50% vat idzie do klasycznie VATu (jestem VATowcem)

    czy tak?