  • 1. Data: 2018-06-25 12:44:54
    Temat: MK składki ZUS, PIT5
    Od: marios <d...@f...gd>

    Nie wiem co się wyprawia ciągle w tym programie ze składkami ZUS.
    Teraz klikam na PIT5 uproszczony.

    Sprawdzam z moim, starym, sprawdzonym plikiem XLS, który ma zwykłe formuły
    wyliczania PIT5 i znowu się nie zgadza, o kwotę składek społecznych.

    XLS - 3872,88
    MK -- 3876,34 (PIT5 uproszczony)

    Patrzę po tabelkach czy IV-XII wszędzie aktualne (wypadkowe 1,67), wersja
    programu najnowsza,

    Zaglądam po papierach i plikach jak wyszło mi ZA KWIECIEŃ - jest zgodne co
    do grosza MK vs mój XLS.

    Sprawdzam sumy zus-u w moim XLS ze stronami ZUS - OK.
    Przychody,koszty,dochód - jest zgodnie.

    Dobra, nie chce mi się liczyć na piechotę składak za grudzień-marzec
    http://www.zus.pl/documents/10182/24106/minimalna_po
    dstawa.pdf/8e3c77a4-ee09-4377-8ec8-ed03aa235a2b
    http://www.zus.pl/baza-wiedzy/skladki-wskazniki-odse
    tki/skladki/wysokosc-skladek-na-ubezpieczenia-spolec
    zne

    .. wezmę wyliczenia z kwietnia (grudzien-marzec):
    3094,74 + 778,14 (za kwiecień) = 3872,88 zł

    Tracę zaufanie do tego programu coraz bardziej. Czy to może ja jestem debilem?

  • 2. Data: 2018-06-25 16:42:18
    Temat: Re: MK składki ZUS, PIT5
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-06-25 o 12:44, marios pisze:
    Czy to może ja jestem
    > debilem?

    :D

    Kwota różnycy którą podajesz to różnica w składce wypadkowej

    Pamiętaj, że MK wrzuca składki z miesięcznym opóźnieniem - w miesiącu
    zapłaty a nie w miesiącu danej składki - więc pewnie tu leży Twój problem.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2018-06-26 10:59:07
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 25.06.2018 o 16:42, Pete pisze:
> [...]
    >
    > Pamiętaj, że MK wrzuca składki z miesięcznym opóźnieniem - w miesiącu
    > zapłaty a nie w miesiącu danej składki - więc pewnie tu leży Twój problem.

    Zaraz,
    liczę podatki w CZERWCU (pomijam że PDOF do 20 było) za MAJ.
    W MAJU płaciłem składkę za KWIECIEŃ wg. kwoty nowego wypadkowego (1,67).

    Nie mogę zrozumieć logiki tego programu, wiec jestem debilem.

  • 4. Data: 2018-06-26 11:17:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-06-26 o 10:59, marios pisze:

    > Zaraz,
    >  liczę podatki w CZERWCU (pomijam że PDOF do 20 było) za MAJ.
    > W MAJU płaciłem składkę za KWIECIEŃ wg. kwoty nowego wypadkowego (1,67).

    Tak

    > Nie mogę zrozumieć logiki tego programu, wiec jestem debilem.

    Może nie trzeba go rozumieć, tylko dać się ponieść z nurtem ;)

    --
    Pete

  • 5. Data: 2018-06-26 11:34:22
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

> [...]
    > W MAJU płaciłem składkę za KWIECIEŃ wg. kwoty nowego wypadkowego (1,67).
    >
    > Nie mogę zrozumieć logiki tego programu, wiec jestem debilem.

    napisz zapytanie do twórców - odpowiadają natychmiast

    Pzdr.
    DaN