  • 1. Data: 2012-04-17 12:15:20
    Temat: Re: [OT] Jaki cel tego spamu
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <N...@s...pl>

    W dniu 17.04.2012 12:02, Johnny pisze:

    Dotyczy: http://tinyurl.com/czuqpbw

    > W dniu 2012-04-17 11:52, P
    > "W niektórych przypadkach cyberprzestępcy proponują nawet podpisanie
    > umowy o pracę..."
    >
    > Podpisujesz umowę potem pierzesz im kasę. Jak możesz wyprać kasę bez
    > "podkładki"?

    No dobra i to im legalizuje pieniądze? Niestety nie rozumiem jak. Choć
    to pewnie dyskusja na pl.soc.prawo.podatki (ustawiłem FUT, mam nadzieję :D )

    > Czy na Piłsudskiego macie inny internet? (*)

    Fakt, to poniżej przegapiłem, bo skupiłem się na cytacie odnośnie danych
    dostępowych do konta. ,,Dzięki zleceniu cyberprzestępcy wchodzą w
    posiadanie danych
    dostępowych do bankowych kont internetowych. ''

    > "Zadaniem takiej osoby jest wypłacenie pieniędzy i, po odjęciu swojej
    > należności, przekazanie ich dalej za pośrednictwem firm zajmujących się
    > międzynarodowym transferem gotówki."

    No Ok, oni mi przelewają, a ja im przesyłam przez Western Onion czy jak
    to się tam nazywa, ale czy to im wyprało pieniądze? Bo mi się pranie
    kojarzy ze sztucznym zawyżaniem dochodów z usług dla ludności, które są
    ewidencjonowane nieimiennie. Czyli np. Boss Mafijny ma sieć dyskotek z
    zyskami powiedzmy 1000zł dziennie, a wpisuje w księgi, że ma 5000
    dziennie. Nie udowodnią mu, że nie zarobił tyle.

  • 2. Data: 2012-04-17 12:33:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No dobra i to im legalizuje pieniądze? Niestety nie rozumiem jak. Choć
    > to pewnie dyskusja na pl.soc.prawo.podatki (ustawiłem FUT, mam nadzieję :D )

    To nie chodzi o legalizowanie pieniędzy, tylko o pośredniczenie w
    oszustwie. Oszuści wystawiają jakieś towary w internecie, oszukany
    spokojnie przelewa pieniądze do polskiego banku na polskie dane, słup
    przelewa pieniądze do "Afryki". I finito.

    --
    Liwiusz