    From: "LM" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odliczenie kuchenki i okapu
    Date: Thu, 3 Mar 2005 12:29:14 +0100

    Użytkownik "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl> napisał w
    wiadomości news:d04gmp$qt7$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "funboy" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    /.../
    > trudno powiedziec szafke pod zlew odliczyc mozna, ale czy takze szafke
    > (zabudowe) pod kuchenke?

    Ogólnie sprawa się kręci wokół tego co jest trwałym elementem a co nie. Ja
    miałem interpretację, że jeżeli robię zabudowę na zamówienie (pod wymiar) i
    pod to dopasowuję szafki, okapy, kuchenki, piekarniki, lodówki itp., przy
    czym po zmontowaniu całego tego ustrojstwa mam de facto jeden duży zestaw
    kuchenny meblowo-sprzętowy, to całość można odliczać.

    No bo jeśli wycinałem blat pod płytę, a potem ją w ten blat wklejałem klejem
    montażowym, to jest to trwale zamocowany element większej całości i bez
    rozwalenia całości nijak się tego nie rozbierze. I wydaje mi się, że można
    iść w tę stronę, bo inaczej można by dowodzić, że każdą szafkę da się
    rozebrać na luźne deski, a tym samym uznać, że nie ma prawa do odliczenia za
    nią.

    Co innego jak dokupuje się sprzęt "luzem", np. kupuję sobie zmywarkę i
    stawiam na blacie ;-)

    Ale pewnie co US to interpretacja :-(((

    LM