    Subject: Re: Odliczenie od podatku nadpłaconej składki ZUS
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: "Q." <z...@g...gov.ru>
    Date: Fri, 27 Dec 2019 13:35:22 +0100

    On 27.12.2019 12:45, Nikt wrote:
    > Jeśli natomiast chodzi o składki za przedsiębiorcę, to nie spotkałem nigdzie zakazu
    wcześniejszej płatności i wcześniejszego odliczenia.

    Składka za siebie.

    > Gorzej z pozostałymi - one są należne dopiero 31 grudnia. I tu spotkałem dwie różne
    interpretacje. Pierwsza taka, ze odliczana składka musi być zapłacona nie wcześniej
    niż 31.12, co prowadzi do dość nieprawdopodobnego wniosku, że składki zapłaconej
    przed 32.12 nie będzie można odliczyć nigdy. Według drugiej interpretacji składka ma
    być należna w dacie odliczenia od podatku a nie w dacie zapłaty. Czyli płacimy w
    grudniu, a odliczamy z datą 31.12.
    > Ja przez wiele lat tak właśnie i płaciłem, i odliczałem 31.12, chyba, że to wypadał
    dzień wolny - wtedy płaciłem wcześniej

    Dzięki. Czyli z "przezorności procesowej" wyślę im przelew 31.12

    pozdrawiam