  • Data: 2005-12-06 09:16:14
    Temat: Re: Osoba wspolpracujaca i wynagrodzenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 6 Dec 2005, cef wrote:

    > W dużym skrócie:
    > nie wydaje mi się, żeby było możliwe traktowanie
    > "takiego pracownika" dwojako tzn do celów ZUS
    > jako osoby współpracującej, a do celów podatku
    > dochodowego wg umowy o pracę.

    Przyznaję iż w przypadku PDoOF jest dylemat - skoro owa
    osoba (a raczej jej zatrudnienie) powoduje jednoczesne
    podleganie pod dwa opisy.
    Ale tu musielibyśmy znaleźć przypadek kiedy "traktowanie"
    takiego pracownika miałoby się różnić od pracownika
    nie będącego "współpracującym".
    Zmierzając do twojej uwagi o zachorowaniu - skoro dla SUS
    jest osobą współpracującą, to zasiłek należy się stosownie
    do faktu płacenia ubezpieczenia chorobowego (dobrowolnego).
    Pasuje ?

    > Niech sobie ma swoje prawo do urolpów itp,
    > ale niech też będzie to zgodne z art 18 KP
    > (w szczególności z par 2 tego artykułu)

    Dalej nie rozumiem :(
    KP 18.2 dotyczy "aktów na podstawie których powstaje stosunek
    pracy", czyli umów zbiorowych, regulaminów wynagradzania
    i innych takich wynalazków.
    W jaki sposób prawo do urlopu ma nie być zgodne z KP 18.2 ?

    > No to sobie podyskutowaliśmy :-)
    > Powiadam, że trzeba.

    Rozumiem :)
    A mi to nijak nie przystaje do przepisu i powiadam ze nie
    widzę powodu :)

    > Może ktoś bardziej zorientowany coś dorzuci.

    ...to jest chyba rzadkość, taki pracownik :|

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)