  • Data: 2005-12-06 10:36:46
    Temat: Re: Osoba wspolpracujaca i wynagrodzenie
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Przyznaję iż w przypadku PDoOF jest dylemat - skoro owa
    > osoba (a raczej jej zatrudnienie) powoduje jednoczesne
    > podleganie pod dwa opisy.
    > Ale tu musielibyśmy znaleźć przypadek kiedy "traktowanie"
    > takiego pracownika miałoby się różnić od pracownika
    > nie będącego "współpracującym".
    > Zmierzając do twojej uwagi o zachorowaniu - skoro dla SUS
    > jest osobą współpracującą, to zasiłek należy się stosownie
    > do faktu płacenia ubezpieczenia chorobowego (dobrowolnego).
    > Pasuje ?

    No właśnie, czy ograniczenie chorobowego
    takiego pracownika to nie jest czasem jakaś dyskryminacja?

    > Dalej nie rozumiem :(
    > KP 18.2 dotyczy

    Literówka :-)
    Miało być to:

    Art. 18.3c. § 1. Pracownicy mają prawo do jednakowego
    wynagrodzenia za jednakową pracę lub za pracę o jednakowej wartości.
    § 2. Wynagrodzenie, o którym mowa w § 1,
    *obejmuje wszystkie składniki wynagrodzenia*,
    bez względu na ich nazwę i charakter, a także...

    I tu mi nie bardzo pasuje, choć składki na ubezpieczenie nie są
    składnikiem wynagrodzenia, to jednak normalny pracownik
    w części finasuje swoje składki, a osoba współpracująca - nie.
    Ktoś jest poszkodowany i nierówno traktowany.