  • Data: 2005-12-07 10:05:37
    Temat: Re: Osoba wspolpracujaca i wynagrodzenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 6 Dec 2005, cef wrote:

    > No właśnie, czy ograniczenie chorobowego
    > takiego pracownika to nie jest czasem jakaś dyskryminacja?

    Argument wygląda poważnie.
    Ale IMHO domagasz się czegoś czego nie ma: równego traktowania
    wszystkich pracowników *przez prawo*.
    A tego w KP nie zapisano !
    I aktów prawnych traktujących różnie pracowników chyba by się
    trochę znalazło... ale nie, nie mam DOBREGO przykładu pod ręką :)
    KP wymaga tylko równego traktowania przez "umowy i akty
    w wyniku których nawiązuje się stosunek pracy" - czyli przepisów
    podatkowych, karnych, ubezpieczeniowych itp to nie dotyczy.

    > Literówka :-)

    A !

    > Miało być to:
    >
    > Art. 18.3c. § 1. Pracownicy mają prawo do jednakowego
    > wynagrodzenia za jednakową pracę lub za pracę o jednakowej wartości.
    > § 2. Wynagrodzenie, o którym mowa w § 1,
    > *obejmuje wszystkie składniki wynagrodzenia*,
    > bez względu na ich nazwę i charakter, a także...
    >
    > I tu mi nie bardzo pasuje, choć składki na ubezpieczenie nie są
    > składnikiem wynagrodzenia, to jednak normalny pracownik
    > w części finasuje swoje składki, a osoba współpracująca - nie.
    > Ktoś jest poszkodowany i nierówno traktowany.

    Hm... ma ktoś koncept ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)