  • 1. Data: 2008-04-20 18:45:55
    Temat: Re: PIT roczny a pensja wyplacana nietypowo
    Od: "facet" <z...@w...pl>

    Upps, moje pytanie powinno raczej trafic na grupe o podatkach. ;) Stad
    crosuje ten post i przepraszam za zamieszanie. Pytanie ponizej:

    Moja firma wyplaca pensje do 10tego nastepnego miesiaca za miesiac biezacy
    (z dolu) (zgodnie z regulaminem firmy).

    Zostalem zatrudniony 15 lipca 2007 i pierwsza pensje otrzymalem 10 sierpnia.
    W calym roku otrzymalem wiec 5 wyplat. Za grudzien wyplata zostala wyplacona
    10 stycznia 2008.

    Pytanie: czy w zeznaniu za 2007 rok powinna byc uwzgledniona pensja za
    grudzien wyplacona 10 stycznia 2008?

    Prosilbym w miare mozliwosci o podanie podstawy prawnej.

  • 2. Data: 2008-04-21 07:56:07
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "facet" <z...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > Pytanie: czy w zeznaniu za 2007 rok powinna byc uwzgledniona pensja za
    > grudzien wyplacona 10 stycznia 2008?
    > Prosilbym w miare mozliwosci o podanie podstawy prawnej.

    Nie powinna, uopdof, a więcej znajdziesz w archiwum.

  • 3. Data: 2008-04-21 09:44:20
    Od: vvx <v...@g...pl>

    On 20 Kwi, 20:45, "facet" <z...@w...pl> wrote:
> [...]
    > grudzien wyplacona 10 stycznia 2008?
    >
    > Prosilbym w miare mozliwosci o podanie podstawy prawnej.

    Nie, przychodu uzyskanego w roku nastepnym po roku podatkowym nie
    wlicza sie do poprzedniego roku ;). A wiec wynagrodzenie, mimo,ze
    nalezne za prace wykonana w grudniu 2007 roku, ale wyplacone w
    styczniu 2008 roku nie wchodzi Ci do przychodu za zeszly rok. Z tej
    pensji bedziesz sie rozliczal po zakonczeniu 2008 roku. Dokladnego
    przepisu nie pamietam, ale sprawdz sobie w ustawie o podatku
    dochodowym ;)

    pozdrawiam,

    anka

  • 4. Data: 2008-04-21 17:45:28
    Od: interpio <i...@d...pl>

    > Pytanie: czy w zeznaniu za 2007 rok powinna byc uwzgledniona pensja za
    > grudzien wyplacona 10 stycznia 2008?
    Nie ale koszty uzyskania przychodu z tytułu wynagordzenia uwzględniasz
    za 6 m-cy.
    Pozdr. Piotr

  • 5. Data: 2008-04-21 20:27:03
    Od: "facet" <z...@w...pl>

    >Nie ale koszty uzyskania przychodu z tytułu wynagordzenia uwzględniasz
    >za 6 m-cy.

    Jestes pewien?

    Swoja droga czy nadal obowiazuje mozliwosc odliczenia kosztow uzyskania
    przychodow na podstawie biletow okresowych (miesiecznych, kwartalnych) jesli
    sa wyzsze od tych standardowych?

    A jesli bilem mc jest od 15 grudnia do 15 stycznia? czy uwzglednia sie cene
    proporcjonalnie do liczy dni?

  • 6. Data: 2008-04-24 11:30:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 21 Apr 2008 22:27:03 +0200, facet napisał(a):

    > Jestes pewien?

    I tak, i nie. Według ustawy uwzględnia się tylko w miesiącach, w których
    była jakakolwiek wypłata. I dlatego ktoś komu płacą nieregularnie (np.
    czasami 31-ego a czasami 1-ego) powinien mieć niższe koszty niż ktoś kto
    dostaje zawsze w tym samym dniu. I dlatego właśnie jak dotąd wszystkie
    interpretacje (oficjalne z US, ministerialne i sądowe) każą odliczać
    według miesięcy pracy. Cóż naszym urzędnikom łatwiej jest bzdurnego prawa
    nie przestrzegać niż je zmienić.

  • 7. Data: 2008-04-26 19:39:52
    Od: "facet" <z...@w...pl>

    Dostalem jednak druk z firmy, gdzie koszty pracy sa za 5 mc. Jesli dobrze
    rozumiem moge sobie samodzielnie to poprawic i przeliczyc do 6 mc?

    Masz moze jakis link do takiej konkretnej interpretacji?