    From: Bunio <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Płatnik - kopie zapasowe raz jeszcze
    Date: Mon, 14 Jun 2004 12:54:29 +0200
    Sender: J...@p...onet.pl@pb132.bilgoraj.sdi.tpnet.pl
    To: antonina <a...@o...pl>

    Dnia 2004-06-14 09:40, Użytkownik antonina napisał:

    > Pytałam jak robić zapasowe kopie PLANIKA - bo dopiero ucze sie tego
    > programu.
    > Po dyskusji sądzę, iz problem jednak jest duży.
    > Jak w zwiazku z tym pracujecie Państwo (pracuje cała Polska) na tym
    > programie?
    >
    > Pozdrawiam
    > A.

    Kopie Zapasowe najlepiej jest robić kopiując cały folder (..)\Prokom
    Software SA\ wraz z potkatalogami
    nalezy sprawdzić jaką lokalizację ma plik bazy danych ( ponieważ w
    przypadku instalacji sieciowych róznie to jest )

    Dlatego należy kopiowac ały katalog ponieważ jesli instalacja jest od 5
    to baza danch jest w katalogu (..)\Płatnik\Baza\ a nie płatnik 6 tutaj
    zwrócić uwagę!!!!!!!

    Następny element to są pliki potwierdzeń
    PrzesyłkizZUS i PrzesyłkiDoZUS
    a następnie jakieś zapisyu raportów importu itd
    do kompletu dołączyć jeszcze zapisaną kopertę z hasłem do bazy danych
    (są to podkatalogi obecnie używanej wersji) ale są ale ne są
    przenoszonie do nowych wersji

    Jesli stworzone zostało archiwum starych zapisów też należy zarchiwizować.

    Inna sprawa jest jeśli mam MSDE

    tutaj niestety konieczna jest znajomość SQL-a
    mozna zrobić "zimną kopię " plików bazy ( po zatrzymaniu motoru bazy)
    ale UWAŻAĆ bo nie zawsze odtwarzanie może się udac !!!!!!!!

    Kopia samej bazy jesli macie legalną wersję Managera wówczas kopię
    można "wyklikać" ale neiestety MSDE nie ostarcza managera a jedynie osql-a

    w takim przypadku

    osql -S komp/PŁATNIK -d nazwa_bazy -U sa -P "" -i
    c:\backup\backup_tmp.sql -o c:\backup\wynik.log

    natomist w pliku c:\backup\backup_tmp.sql

    BACKUP DATABASE PLATNIK TO disk='c:\backup\PLATNIK_SQL_20040121.dat'
    GO
    BACKUP LOG PLATNIK WITH TRUNCATE_ONLY
    GO

    (mam to robione rzez plik z pewnych powodów)

    i ten plik należy też zarchiwizować na zewnętrznym nośniku .....

    a wsztko wykonujecie na włąsną odpowiedzielnosć

    mam też skrypty automatycznie archiwizujące ..... :-D
    mogęwysłać na priva ..... SQL-a

    Pozdrawiam

    BUNIO