    From: marios <d...@f...gd>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Płatności "Split"
    Date: Thu, 2 Aug 2018 10:52:53 +0200

    W dniu 01.08.2018 o 15:35, Jacek pisze:
    > Zostałem uszczęśliwiony subkontem do płatności podzielonych.
    > Mam w związku z tym pytanie:
    > jeżeli na subkoncie VAT mam dajmy na to 500 zł, a robię płatność brutto na
    > 3690 czyli 3000 netto i 690 VAT, to co?
    > Automatycznie dobierze mi brakujące 190 zł z głównego konta, czy jakoś inaczej?
    > W banku mi "doradzili", że najlepiej będzie zrobić dwie płatności - jedną na
    > tyle, na ile wystarcza na subkoncie, a drugą na resztę, ale to żadne
    > rozwiązanie.
    > Jacek

    Gdzieś tu niżej/wyżej kilka postów temat był poruszany (zajrzyj bo niedługo
    będziesz miał pytanie jak wyjąć VAT odliczony z tego konta).

    W ulotce PKOSA jest że pobierze z konta "ogólnego" brakującą resztę.

    Odpowiedz banku, że robić 2 płatności jest raczej asekuracyjna - bo nikt nie
    wie jak do tego (takiej płatności) podejdzie potem US. Wydaje się to bzdurą,
    ale biorąc pod uwagę ilość haków "polskiego" prawa - każdy się boi.