    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PodaRTki...
    Date: Thu, 8 Aug 2019 17:56:19 +0200

    <s...@g...com> c...@g...co

    : No moze, pozyczyl? Czy emigranci przysylajacy funty, euro do polski

    Oni nie ściągali podatków z Polaków, lecz zabierali pieniądze z innych
    rynków -- nierzadko tych, na które te pieniądze powrócą za sprawą
    AliExpress itp.?... W polskich sklepach (czyli ulokowanych na terenie
    polskiego kraju) także sprzedawane są produkty niepolskie... Żeby nie
    napisać wprost, że głownie niepolskie, jeśli nie liczyć żywności...

    : podbijali inflacje?

    Nadto ci ludzie nie zagrozili sklepom podatkiem handlowym i ogólną
    destabilizacją.

    Auchan zamiast sprzedawać Polakowi we Francji -- sprzedał w Polsce.

    : No podbijali.

    Mieli forsę, więc lżej wydawali -- sklepy MOGŁY
    podnosić ceny, lecz NIE MUSIAŁY tego czynić.

    Gdy rząd daje 500+ -- sklepy MUSZĄ podnieść ceny.

    : Ale jakos populacja nie pyszczyla na to. A na 500+
    : mimo ze tak nie dziala, pyszcza. Kto ich tak steruje?

    Znasz znaczenie słowa 'populacja'? To przykładowo okrągła
    płytka z eksperymentalnymi bakteriami -- których JEDYNYM
    zadaniem jest mnożenie się. 500+ nadaje się do tego określenia.
    [ale co to za obywatele -- płodzeni tylko dla prokreacji i podtrzymania gatunku?!]

    500+ jest płacone z podatków, podczas gdy te wpływy euro-funtów
    nie pochodzą z podatków, lecz z pracy ludzkiej. 500+ nikt nie
    wypracował, podczas gdy napływające euro-funty zostały wypracowane.
    Do tychże e-f dodano pracę; do 500+ -- nie dodano, a nawet zabrano,
    bo obsługa 500+ kosztuje.

    Aby dać 500+ wystarczy ;) komuś (społeczeństwu/podatnikom) zabrać,
    ale aby dać pensję, trzeba wziąć pracę -- towar lub usługę.

    500+ to pusty pieniądz, brany znikąd.

    Po pracy zostaje efekt -- wyprodukowane buty (które komuś posłużą)
    lub ścięte włosy... Po 500+ tego nie ma... 500+ jakby znikąd wpada,
    ale chce coś za siebie otrzymać.

    Gdy wada pieniądz wypracowany -- masz jakby barterowa wymianę.
    W 500+ wymieniasz nic na towar lub usługę.

    Równie dobrze można by ludziom dać talony uprawniające do bezpłatnej obsługi:

    - wchodzi kobieta do sklepu z 500+ i bierze za freeko towar
    - przychodzi do fryzjera i każe się czesać, ale nie płaci

    500+ to janosikowe -- Janosik łupi bogatych i daje biednym, jednak
    (jak uczy historia także janosikowa) Janosik zabiera też co
    nieco ;) na swoje potrzeby.

    Postulowałem wprowadzenie 500+ przed laty jako mniejsze
    zło -- więc będę tego bronił, ale dodam do mej obrony, że
    to świadczenie musi być waloryzowane mniej więcej jak składki
    ZUS, czyli w 2020 r. ma to być 550+, nie 500+... Itd...

    Taki zapis trzeba poczynić w konstytucji!!!

    W innym wypadku 500+ będą zmarnowanym eksperymentem.
    Dzieci NA PEWNO od tego nie przybędzie -- co najwyżej głosów PiSowi?...

    Przybędzie głosów byłej premier EKopacz!!!

    Ta kobieta (jako premier rządu) zapowiadała zmniejszenie (likwidację)
    składek ZUS i NFZ oraz obniżenie PIT dla najbiedniejszych do 10%,
    twierdząc, że MA na ten cel i zgromadzone pieniądze i ,,zgromadzoną''
    sytuację gospodarczą, to znaczy gospodarka została (dzięki niej i PO)
    tak ustawiona na wiele lat, aby była możliwość zmniejszenia tych danin!!

    Tuż po wprowadzeniu 500+ wypowiedziała publicznie do ówczesnej premier
    BSzydło mniej więcej takie:

    ładnie to chwalić się cudzymi sukcesami?
    rząd PiS dał 500+ z tego, co wypracował MÓJ rząd

    słowa.

    > No i kto wie, czy nie tanieje ... asfalt to nie wiem czy
    > nie da sie przerobic na benzyne ..

    Wczoraj tankowałem ON -- 4,91 pln za litr w Auchan.
    Im niższa cena, tym większy zysk z acyzy!

    > Co by nie mowic - ludzie maja wiecej do wydania.
    > A wtedy mniej patrza na cene.

    Ludzie mają więcej, ale i sklepy muszą podwyższać ceny
    z uwagi na niepewność jutra tak zwanego. Ponadto muszą
    zwiększać zarobki, gdyż ludzie wolą iść na 500+ niż
    pracować -- pułapka 800 zł na osobę...

    : To oczywiste. Ale obnizenie podatkow zadziala tak samo.

    Obniżysz podatek TYLKO temu, kto wypracuje ten podatek.
    Takoż ze składkami ZUS odejmowanymi od podatku -- nie
    każdy wypracuje podatek, od którego odejmie składki zdrowotne.

    : A jednak jakby zapytac jednego z drugim czy chcieli by placic
    : mniejsze to chyba nikt nie powie ze nie bo na maslo go nie bedzie stac...

    Co ma masło do tych podatków?

    > Albo im sie pracowac nie chce za minimalna pensje ... wiec koszta
    > pracodawcow rosna.

    : To tez, ale nie sadze aby to byl znaczacy udzial.

    Nie warto sądzić a priori -- trzeba liczyć!
    Skoro JKaczyński daje 500+ na każde -- zbyt wiele
    osób odeszło z pracy lub fikcyjnie zaniżyło zarobki...

    : Tak czy siak poza jojczeniem nikt statystyk nie pokazuje.

    IMO nie są tajne.

    : A dalo by sie bo w bazach danych jest info kto
    : i ile dostaje 500+ i ile zarobil w zeszlym roku.

    : To prosty select jest, czy tam regulka w excelu.

    > Gdzies tam jednak sa robotnicy drogowi, ktorzy wlasnie maja gorzej ...
    > albo i nie, bo cos tam jednak rzad buduje.

    Lepiej ;) mają -- bo częstokroć nie dostawali forsy za pracę, przez co wielu
    popełniło samobójstwo! Podobnie jest ponoć z holenderskim mostem krymskim.

    > Albo np takie nie kupienie smiglowcow dla wojska ... zawsze to troche
    > pieniedzy zostaje w kraju.

    Kupują -- coraz więcej!

    > Tylko, ze do tego mial byc offset, wiec i tak by zostaly ... na poczatku :)

    > Tak ogolnie - to by zyskali bogaci, a rzad chcial, zeby zyskali biedni
    > :-)

    Problem w nomenklaturze -- 'bogaty' to inaczej 'uważany za bogatego'.
    500+ IMO trafiło właśnie do bogatych, bo biednych nie stać na dzieci.
    (mnie niemal na nic nie stać!)

    : No nie, opodatkowanie jest dosyc plaskie w polsce.

    Co to znaczy?

    : Nie chce mi sie liczyc na dzis ale sadze ze minimalna krajowa to
    : opodatkowanie (PIT, VAT, ZUS, akcyza i co tam jeszcze) na poziomie 40%

    Raczej dwakroć więcej. Wlicz: opłaty recyklingowe, abonament RTV,
    mandaty karne, opłaty klimatyczne czy jak się to zowie...

    Składki ZUS są wg Ciebie płaskie?
    Śnisz czy jesteś pijany? -- niemal cała Polska grzmi, że stałe składki
    ZUS dobijają najbiedniejszych! (podwójnie ;) stałe -- stałe dla każdego
    i stale rosnące! ulgowy ZUS to bajer dla naiwnych i zalęknionych, którzy
    boją się głośnego mówinia prawdy o PiS i ZUS)

    : Zarobki na poziomie odciecia zusu to tez opodatkowanie w okolicy 42-45%
    : A wyzsze to troche wieksze, ale wtedy sie nie robi na etacie tylko sie
    : zaklada DG i robi koszty...

    Więc ,,rób'' DG i zarabiaj! ;) W Polsce raczej ;) DG nie przynosi ludziom kokosów.
    Dobre zyski to prezenty od państwa -- Solorz dostał miliardy w koncesji
    przykładowo...
    Ale (jak okiem sięgnąć) każdy bogacący się Polak jakoś ;) coś otrzymał od Ojczyzny...
    Albo ,,legalnie'' (jak Solorz), albo ukradł, jak masa ludzi, których znam
    osobiście...

    Mój były kierownik z Katedry Fizyki opowiadał mi o znajomych ;) budujących swe
    domy z tego, co ukradli z Akademii Medycznej, gdzie chyba pracowała jego żona...

    Inni opowiadali mi o osiedlach mieszkaniowych zbudowanych z budowy energetycznego
    reaktora jądrowego w Żarnowcu...

    PRLa żyje nadal... Wzbogacają się ci Polacy, którym ,,się po prostu należy''.

    : Porzucenie PIT wcale tym bogatym wiele nie poprawi.
    : Mozna sie klocic o to czy istotny jest procent czy kwota ale to juz inna
    dyskusja...

    Porzucenie PIT usprawniłoby pracę Fiskusa -- i utrudniłoby mnie. ;)
    W moim interesie (Biura rachunkowego) jest motanie prawa podatkowego. ;)
    [wiem -- wyłazi szydło z worka... niby troszczę się o państwo, a tymczasem
    (jak inni) dbam tylko o siebie! jakoś tak wyszło... inni też nie zdołali ukryć
    swych kłamstw, swej obłudy, swojego złodziejstwa... kradli -- i chwalili się
    przede mną swymi czynami! 500+ nie pobieram, ale dla mnie to makabryczny zysk!]

    -=-

    Gdy Polak wrzuci do Polski euro-funty -- zabierze z zagranicy,
    więc być może kupi tu coś, ale wówczas nie kupi tam. Proste.

    Gdy Polka dostanie 500+ -- zabierze z tego, co rząd pożyczył
    i co musi oddać, zabierając wszystkim (także jej) z podatków.

    500+ nie pochodzi z pracy -- nie jest wypracowane, nie powstało
    dlatego, że ktoś: wykopał ziemniaki, wyprodukował ciągnik,
    wyleczył chorego psa, odkrył nowa chorobę...

    500+ to pieniądz zabrany sklepom czy bankom -- jakby pozwolenie na
    grabież sklepów czy banków. Jakby rozbój w tak zwany biały dzień!

    Ale tak naprawdę (przez złośliwość tak zwanej rzeczywistości)
    rzeczywistymi ;) beneficjantami 500+ stały się właśnie sklepy
    i banki, które przerzuciły swe straty na innych ludzi, gdyż
    były i silne, i cwane...

    --