    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PodaRTki...
    Date: Thu, 8 Aug 2019 18:32:27 +0200

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d4c4629$0$500$6...@n...neostrada.pl

    > W innym wypadku 500+ będą zmarnowanym eksperymentem.
    > Dzieci NA PEWNO od tego nie przybędzie -- co najwyżej głosów PiSowi?...

    > Przybędzie głosów byłej premier EKopacz!!!

    > Ta kobieta (jako premier rządu) zapowiadała zmniejszenie (likwidację)
    > składek ZUS i NFZ oraz obniżenie PIT dla najbiedniejszych do 10%,
    > twierdząc, że MA na ten cel i zgromadzone pieniądze i ,,zgromadzoną''
    > sytuację gospodarczą, to znaczy gospodarka została (dzięki niej i PO-PSL)
    > tak ustawiona na wiele lat, aby była możliwość zmniejszenia tych danin!!

> [...]

    Coś jak z rzutem kamienia w górę -- ważna jest suma energii potencjalnej
    (zależnej od odległości od Ziemi) i kinetycznej (zależnej od szybkości)
    nie zaś tylko którąś ze składowych.

    Im rzucony w górę kamień wyżej leci -- tym wolniej, aż zaczyna spadać...
    Nie dlatego porusza się wolniej, że traci energię (niby traci -- na
    tarcie o powietrze) ale dlatego, że zyskuje energię potencjalną...

    W powietrzu ten kamień traci energię w efekcie tarcia o powietrze
    (zamienia w nieuporządkowaną energię kinetyczną, zwaną ciepłem,
    objawiającym się chaotycznymi drganiami cząstek, więc temperaturą)
    ale bez powietrza też leciałby wolniej, aż zacząłby spadać w dół...

    W polskim budżecie były pieniądze na 500+ głównie dlatego, że wcześniej
    PO-PSL prowadziła stosowną (nie każdemu miłą) politykę gospodarczą, co
    chyba oczywiste, skoro 500+ nie zostały wypracowane przez PiS, jako że
    wprowadzono ów program w pół roku po zmianie władzy.

    -=-

    Aby było jasne -- nie popieram PO-PSL; nie popieram PiS; popieram 500+,
    ale z konstytucyjną waloryzacją znaną ze składek ZUS dla przedsiębiorców.
    Bez tej waloryzacji NA PEWNO nie będzie efektu oczekiwanego, czyli wzrostu
    urodzeń, jako że widać wyraźnie permanentne wygaszanie tegoż programu...

    Do rozwoju zwykle potrzebna jest stabilizacja i zaufanie obywateli do państwa.
    [akurat coś, czego ja już nie mam od dawna, ale ja nie liczę się]

    Zanikający (za sprawą braku waloryzacji) program 500+ jedynie wzbogaci
    bogatych i cwanych, ale zuboży (lub nawet lekko zrujnuje) społeczeństwo.

    -=-

    - 750 mln afery Amber Gold -- wrzaskliwe dochodzenie panny MWasserman
    - 700 mld afery VAT -- raczej cisza...

    Trudno mi uwierzyć w te zrabowane 700 mld...
    [nie darowałbym, gdyby mi ktoś ukradł tyle forsy
    a miałbym w swych rękach stosowne mechanizmy
    ścigania, ale ja nie liczę się...]

    --