    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od darowizny pieniężnej.
    Date: Sat, 22 Dec 2007 09:12:43 -0600

    marbad wrote:
    > W okresie w ktorych kupowales mieszkanie chyba nie bylo obowiazku zglaszania
    > takiej darowizny do US (tak chyba bylo do konca 2006r).

    Nie było.

    > Byly oczywiscie jakies progi do ktorych nie placilo sie podatku przy
    > darowiznach od najblizszej rodziny. W 2006 roku bylo to ok. 9500 ( nie wiem
    > ile w 2001r.)

    9637 zł, plus drugie tyle jesli darowizna była na cel mieszkaniowy.

    > Wydaje mi sie ze mozesz sprobowac pozbierac takie umowu od rodziny (z data
    > 2001r).

    Wystarczy oświadczenie z bieżącą datę, że 2001 roku taką darowiznę dali.
    Po co fałszować dokumenty.

    > Przyjmijmy, ze ta kwota wolna wynosila X zl.
    > Ojciez darowal ci X zl., mama X zl, moze masz brata lub siostre to oni tez
    > moga podarowac ci po Xzl. Tak samo z dziadek i babcia. Wujek i ciocia juz
    > nie, bo prawnie jest to dalsza rodzina.
    >
    > Moze w ten sposob sie da troszke umow nazbierac.

    całkiem sporo, a jak się jest żonatym to rodzina żony też może zrobić
    to samo.

    Cało problem polega w tym, że śladu w historii operacji na koncie po
    takich wpłatach nie będzie,a pierwsze co zrobi US to poprosi o wyciąg z
    konta.
    Kłamać trzeba umieć.
    No chyba, że płacone było gotówką.

    > A jeszcze druga kwestia.
    > Czy przypadkiem 1 stycznia 2008r. nie mija okres kiedy mija 5 lat i US moze
    > ci naskoczyc?

    Mija, tylko, że US zdążył. Nie ma jeszcze 1 stycznia, a liczy się data
    wszczęcia postępowania.

    > Ja moge miec podobna sytuacje w roku nastepnym (kupilem mieszkanie w 2002r,
    > a pracowalem od 1,5 roku), ale mam nadzieje, ze tak sie nie stanie.

    a odliczałeś dużą ulgę budowlaną?
    To lepiej przestań mieć nadzieję i już zacznij mysleć.