    From: witek <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od spadku
    Date: Sat, 16 Dec 2017 05:35:57 -0600

    On 12/15/2017 5:39 PM, Maciek wrote:
    > Witam
    >
    > Otrzymałem w spadku udział w nieruchomości po dwóch zmarłych osobach z
    > rodziny. Druga osoba zmarła niedawno, więc podatku za część po tej
    > osobie się nie należy.
    Bo?

    > Pierwsza osoba zmarła jednak w 2003 roku, w
    > związku z czym naliczono mi podatek od spadku. W związku z tym, że
    > zamieszkiwałem w nieruchomości uzyskałem ulgę. Niecałe pół roku temu
    > nieruchomość została sprzedana i obecnie czeka mnie zapłata pozostałej
    > kwoty podatku (utrata ulgi).
    Ile zamieszkiwales?
    Kiedy byla sprawa spadkowa.

    W związku z tym, że większa część tej kwoty
    > zostanie zapewne zmarnowana :-),

    abolutnie nie. pojdzie na premie.

    zwracam się z pytaniem do praktyków:
    > czy da się to jakoś uratować? Oczywiście najprostszym sposobem byłoby
    > przeznaczenie kwoty od której naliczono podatek, na cele mieszkaniowe,
    > ale po pierwsze kwota jest za mała, żeby kupić coś samodzielnie, czasu
    > też nie było zbyt wiele na zdobycie większych środków. Czy da się jakoś
    > uzyskać wydłużenie czasu, w którym środki uzyskane ze sprzedaży
    > otrzymanej w spadku nieruchomości, można przeznaczyć na cele
    > mieszkaniowe, nie tracąc ulgi?

    Miales czas na zlozenie oswiadczenia, ze wydasz srodki na cele
    mieszkaniowe w ciagu 2 lat.
    Teraz to zdaje sie juz po rybkach, ale nie pamietam dokladnie jaki byl
    termin na zlozenie oswiadczenia.

    Po za tym sprzedaz przed terminem miala dodatkowe furtki np zmiana
    sytuacji zyciowej jesli przeprowadzales sie do innego miasta itp itd.
    Poczytaj dokladniej w utawie czy sie nie załapiesz na ktoras z nich.

    Generalnie za mało danych. Wrzuc postawnowiania sądu o nabyciu spadku i
    decyzje US to mozna pogadac.