    From: "Adamski" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przelew do US - zaliczka za pracownika - JAK?
    Date: Thu, 18 Jul 2002 13:23:24 +0200

    > Jak wypełniacie pole przelewu do US (w nowym foramcie) przekazując
    zaliczkę
    > za pracownika z konta firmy? Konkretnie chodzi mi o pola:
    > - Nazwa i adres zobowiązanego (firmy czy pracownika?)

    Platnik jest przekazujacym skladki i na przelewie widnieja jego dane.
    Niezaplacenie podatku powoduje roszzcenia do platnika.

    > - NIP lub identyfikator uzupełniający zobowiązanego (firmy czy
    pracownika?)

    Jak napisalem wyzej oczywiscie nip platnika

    > - Symbol formularza lub płatności (PIT?)

    A na jakiej podstawie placisz? PIT4 Odprowadzenie zaliczki wiazde sie z
    wyslaniem deklaracji PIT-4

    > - Identyfikacja zobowiązania (wpisać za kogo?)

    Ciekawe jak np placi zaliczke od pracownikow zatrudniajaca 1000 pracownikow?
    Czy wipisuje 1000 nazwisk? :))))) Polecam Dz U 105 poz 1146

    > Czy Waszym zdaniem można dokonywać przelewy do US z własnego konta w
    imieniu
    > osób trzecich? Chodzi mi o analogię do przelewu do ZUS. Tam się wypełnia
    > nazwę skróconą płatnika, NIP itd danymi innej osoby i po bólu.

    A to pierwsze slysze ze mozna placic zus z wlasnego konta za inne osoby? I
    co w banku nic nie mowia ze nazwa platnika nie jest nazwa wlasciciela
    rachunku?

    Czy w
    > przelewie do US również można sobie podstawiać dane zobowiązanego? Chodzi
    mi
    > o odpowiedź od strony jak powinno być a nie jak jest :-) Bo np w Inteligo
    > można podstawić dane zobowiązanego z Palca, w TelePekao24 już nie.

    Przypone tylko ze rachunek wykorzystywany do dzialalnosci gospodarczej jest
    opodatkowany :))))) No coz inteligo liczy na inteligencje uzytkownikow. ZUS
    sie juz przeliczyl :)))

    Adam