    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: QR kody na fakturach...
    Date: Fri, 12 Jul 2019 23:45:29 +0200

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d28d3cf$0$17358$6...@n...neostrada.pl

    Dla polityków też mam porady. ;)

    > oraz (i w KPiR i Rejestrze VAT) szczególnie traktuję wydatki
    > na paliwo do samochodów osobowych, więc QR kody nie zapewnią

    BTW paliwa... Biuro rachunkowe powinno zatrudnić prawnika?
    Dlaczego nie fizyka? Toż każde zdarzenie (także gospodarcze)
    należy rozpatrywać nie jako jednoznacznie pewne, ale jako
    prawdopodobne z uwzględnieniem rachunku prawdopodobieństwa
    wyższych ;) lotów... (; przez pryzmat prawdopodobieństwa? ;)

    Paliwo należy rozliczać uczciwiej -- należy uczciwie ;) policzyć
    prawdopodobieństwo użycia/rozlania paliwa zakupionego do kanistra
    na podstawie wcześniejszego rozkładu oraz prognozowanych trendów
    -- osobowe vs ciężarowe. Ale rozlać kwotowo czy objętościowo/litrowo?...
    Do tego trzeba by także uwzględnić straty paliwa spowodowane tankowaniem
    czy wewnętrzną redystrybucją, uwzględniając zarówno temperaturę zewnętrzną
    otoczenia jak i dookolną szybkość dookolnego ;) wiatru -- toż paliwo paruje
    tym szybciej, im wyższa jest temperatura (należy naukowo ;) wyznaczyć ;)
    zależność ilości traconego paliwa od temperatury otoczenia i od czasu
    przelewania/tankowania) i lepsza ;) jest wietrzność. ;)

    IMO bezrobocie wśród [pseudo]fizyków spadłoby znacząco... Wzrósłby PKB!

    -=-

    BTW PKB -- [prze]różnie liczonego...

    - wzrost płacy minimalnej --> bezpośredni wzrost PKB liczonego pozyskaniem
    podatkowym
    - fikcyjny wzrost płacy średniej --> bezpośredni wzrost PKB liczonego pozyskaniem
    podatkowym
    - wyznaczany wzrost płacy budżetowej --> bezpośredni wzrost PKB liczonego wysokością
    zarobków
    - wyznaczany wzrost płacy budżetowej --> bezpośredni wzrost PKB liczonego
    pozyskaniem ;) podatkowym
    - wyznaczany wzrost płacy budżetowej --> wzrost inflacji skutkującej
    rzekomym/pozornym wzrostem PKB
    - rozdawnictwo socjalne --> wzrost inflacji skutkującej rzekomym/pozornym wzrostem
    PKB
    - rozdawnictwo socjalne --> wzrost zatrudnienia w sferze ;) budżetowej
    - narzucanie niepotrzebnej pracy --> przeróżny wzrost PKB liczonego przeróżnie

    Jak widać -- łatwo podnieść ;) PKB!
    Tym samym łatwo bezkarnie zwiększać wydatki państwa (w tym pensje
    i premie wypłacane ludziom, którym się po prostu należą pieniądze)
    bez uniekorzystniania ;) ilorazu zadłużenia_rządu do rocznego PKB.

    -=-

    Teraz poważniej...

    Po co pracochłonny, czasochłonny i kryminogenny podział osobowo-ciężarowy,
    skoro samochody ciężarowe potrafią spalać w godzinę od kilkunastu do
    kilkudziesięciu litrów paliwa, przez co ukrycie osobowych wydatków
    paliwowych w samochodach ciężarowych nie jest trudne i nie daje
    Fiskusowi wyraźnych strat? (osobówki nie zużywają zbyt wiele paliwa,
    na parkingach muszą mieć silniki wyłączone, a na dodatek paliwo jest
    oakcyzowane)

    IMO ten podział dyktowany jest tylko złośliwością:

    - dlaczego by nie utrudnić życia księgowym?
    - dlaczego by nie utrudnić życia obywatelom/przedsiębiorcom
    (utrzymującym całe państwo, w tym i wszystkich pracowników
    budżetowych, w tym także urzędników i polityków...)

    -=-

    JPK_VAT a paliwo? Człowiek nieuczciwy legalnie kupi paliwo do
    ciężarówki i odliczy VAT. Paliwo to sprzeda na lewo -- choćby
    sam sobie, rodzinie czy sąsiadowi bez uwzględnienia sprzedaży
    w dokumentach, więc do tego paliwa nie doliczy VAT. Żadne JPK
    tego nie wykryje...

    I dobrze!!! ;)

    Ale człowiek uczciwy musi (zgodnie z prawem) podzielić włos na
    czworo?... VAT dzieli na ośmioro -- najpierw na dwoje podzielić,
    później tę połówkę podzielić (jak i netto) jeszcze na czworo...

    To tylko jedna z kilku obecnie możliwych/poprawnych dróg
    księgowania kosztów paliwa... ;)

    Dobrze piszę? Już chcę spać i jestem lekko ;) przeziębiony...
    W programie księgującym wciskam po prostu F4...

    Ale ktoś ten program musi napisać, ja muszę pamiętać, że to
    osobówka, a podatnik musi mnie jakoś poinformować -- choćby
    za sprawą rejestracji samochodu, którego dotyczy zakup paliwa...

    -=-

    BTW QR kodów... Pisarz musi owe kody jakoś zaimplementować
    i w programie wystawiającym faktury, i w programie księgującym?
    Ależ tacy pisarze stale/nieustannie/permanentnie ;) coś muszą
    poprawiać, bo tak płynne jest polskie prawo podatkowe...
    [wszystko płynie... -- nic dziwnego... paliwo wszak także
    płynie nieustannie]

    --