    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Remanent roczny
    Date: Tue, 21 Jan 2003 13:00:46 +0100

    On Tue, 21 Jan 2003, Graszka wrote:

    >+ Mam pytanie trochę nie na temat , a trochę jak najbardziej na. Pamiętam, że
    >+ kiedyś Gotfryd dzielił się informacją uzyskaną w Biurze Podatkowym, iż
    >+ remanent początkowy wpisuje w pierwszej pozycji nowej KPiR. Rozumiem że
    >+ wygląda to tak : L.P. 1. Remenent pocz. .... no i co dalej w pozostałych
    >+ kolumnach. Ja zawsze mam remanenty zerowe (usługi informatyczne, zero
    >+ zapasów, produkcja w toku nie do wyceny itp. itd) więc wpisuję wszędzie
    >+ zera? A jaki dokument na tę pozycję nr 1 wystawiam?

    Wyjątkowo w kwestii dokumentu sprawa jest prosta: przecież musisz
    zrobić spis :) Owszem, dla "magazynu" o wartości 0. to jest
    pewna przesada :], pamiętam żeśmy tu kiedyś dyskutowali..

    >+ Zawsze robiłam krótką notatkę na pierwszej stronie książki (nad tabelą) :
    >+ "Wartość remanentu na 01.01.xxxx r. wynosi 0,00 zł " ,data, podpis, ale taki
    >+ wpis w pierwszej pozycji bardziej mnie przekonuje.

    Prawdę mówiąc to z rozp. wynika że "ma być wpisane", ale jak i gdzie
    to już minister zostawił "inwencji podatnika" (najwyraźniej) :]
    O ile "16" jest niewykorzystywane - to może to jakiś pomysł...

    >+ pozdrawiam - Graszka

    wzajemnie, Gotfryd