    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód do spółki cywilnej
    Date: Wed, 27 Feb 2008 00:07:02 +0100

    On Tue, 26 Feb 2008, PIOTR MAKSYMOWICZ wrote:

    > Rok temu kupiłem samochód na raty. Teraz po rozpoczeciu DG i założeniu
    > spólki cywilnej chcialbym przekazać go do środków trwałych spółki cywilnej.
    > Czy wystarczy oswiadczenie?

    Nie wystarczy (skoro po założeniu spółki).
    No chyba, że w umowie przewidziano, że zostanie wprowadzony taki wkład :)
    To jest zmiana wkładu do spółki, a więc wymaga zmiany umowy - powinna
    mieć taką samą formę, jak umowa spółki (jak ktoś zawarł np. notarialnie
    to musi iść do notariusza, *chyba* że w umowie wyraźnie zapisano że
    podwyższanie wkładu może się odbyć zwykłą uchwałą *wspólników*).
    Warto sprawdzić, czy z umowy nie wyniknie zmiana proporcji w udziale
    w zyskach i stratach :) (domyślnie nie wynika, ale...)

    > Jaką wartośc przyjąć do amortyzacji.
    > Z faktury i wartość rynkową samochodu rocznego?

    Moment, moment, jakie "i"? :O

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    Powoli przeczytaj sobie art.22g.1.1
    Cena rynkowa jest w .8, ale z wyraźnym zastrzeżeniem: "Jeżeli nie można
    ustalić ceny nabycia" (tylko wtedy!)

    pzdr, Gotfryd