    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód i likwidacja firmy
    Date: Wed, 20 Feb 2008 15:21:48 +0100

    d...@g...com pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam jeszcze jedno pytanie.
    >
    > Otóż prawie 5 lat temu podpisałem umowę na leasing samochodu
    > "ciężarowego" (peugeot 307).
    > Umowa trwała do sierpnia 2007. Była swego czasu zarejestrowana w US
    > (jeśli to ma znaczenie).
    >
    > W sierpniu 2007 wykupiłem ten samochód za 10400 zł brutto od firmy
    > leasingowej, po czym
    > w dalszym ciągu używałem go do prowadzenia DG (środek trwały).
    >
    > Obecnie chcę zlikwidować działalność gospodarczą. Jakie konsekwencje
    > mnie spotkają w związku z w/w samochodem.

> [...]

    W życiu.
    Środki trwałe nie podlegają remanentowi dla celów podatku dochodowego a
    gdyby nawet to liczy sie cena nabycia a nie hipotetyczna wartość
    przedmiotu umowy leasingu.
    Nie zapłacisz od samochodu żadnego podatku dochodowego z okazji
    zamknięcia działalności.

    Ale za to jeżeli sprzedasz samochód w ciągu pięciu lat od zamknięcia
    działalności to kwota zyskana będzie stanowiła przychód z tej
    działalności a niezamortyzowana cześć samochodu będzie kosztem.

    Za miesiąc sprzedaży odprowadzisz zaliczkę na podatek, chyba że wyjdzie
    strata, i w rozliczeniu rocznym ujmiesz przychód i koszt z tego jako
    przychody i koszty z działalności.
    Tak jest śmiesznie porobione że masz przychód z działalności pomimo że
    ona już dawno zamknięta.

    Ale jeżeli przez najbliższe 5 lat samochodu nie sprzedasz to po upływie
    tego czasu będzie tak jakbyś nigdy tego samochodu w DG nie miał.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813