    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samochód i likwidacja firmy
    Date: Tue, 26 Feb 2008 12:48:27 +0100

    On Tue, 26 Feb 2008, t...@o...pl wrote:

    > Tutaj bym polemizował.

    Nie jesteś pierwszy, który próbuje ;)

    > W KRiO jest zdaje się zapis, że majątek DG jest majątkiem odrębnym.

    No właśnie, ja ten przepis z KRiO przeczytałem, jeszcze jak "wchodził",
    co i Tobie proponuję ;)

    KRiO wprowadza zasadę odrębnego *ROZPORZĄDZANIA* majątkiem w DG, co
    nijak nie powoduje jakoby on przestawał być "łączny"!

    Układ, w którym np. żona ma "majątek w DG" (ale "dorobiony" w czasie
    małżeństwa) z p. widzenia męża wygląda mniej wiecej tak, jak własność
    mieszkania z p. widzenia właściciela, ktory mieszkanie wynajął
    osobie trzeciej.
    Mieszkanie jego, tylko rozporządzać nie może :O
    Ale w razie podziału majątku małżeństwa oboje małżonków *ma* udział
    w całości!

    pzdr, Gotfryd