    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Skala podatkowa - dlaczego mi się nie zgadza?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 29 Apr 2020 09:40:32 +0200

    Dnia Tue, 28 Apr 2020 20:35:06 +0200, Piotr Gałka napisał(a):
    > Patrząc na skalę podatkową za 2019:
    > https://www.e-pity.pl/skala-podatkowa/
    > z tego, co jeszcze pamiętam o wykresach linii prostej wychodzi mi, że
    > jak nachylenie jest 17,75% to zmiana na X pomnożona przez 17,75% powinna
    > dać zmianę na Y.
    > Czyli 3091 * 17,75% powinno być 548,3 a nie jest (przynajmniej na moim
    > kalkulatorze wychodzi inaczej).
    >
    > Ktoś wie gdzie jest błąd?

    Ja sie poddalem juz wczesniej - jak zaczeli kombinowac z kwotami
    wolnymi. Trzeba bylo miesiac temu pojsc do biura posla pis i poprosic
    o wyliczenie, choc oczywiscie to strata czasu, ale bedzie mozna
    popatrzec jak sie wije :-)

    Widzisz tam "degresywna" ?

    W ustawie tez sie nie moglem doczytac jak to liczone powinno byc.
    Widac wyzsze studia to za malo, albo po prostu PRL zle uczyl, trzeba
    sie bylo na KUL zapisac.

    Moze to cos podpowie
    https://www.e-pity.pl/kwota-wolna-od-podatku-pit-kal
    kulator/
    "1420 zł pomniejszone o kwotę obliczoną według wzoru: 871 zł 70 gr ×
    (podstawa obliczenia podatku - 8 000 zł) ÷ 5 000 zł"

    dla 13 tys zostaje 548.30

    ale ... to oficjalna strona ? Szukaj na stronie ministra, albo w
    ustawie. Albo zdaj sie na ministerialny kalkulator :-(

    J.