    From: adam <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedawca odmawia wydania duplikatu faktury.
    Date: Wed, 7 Mar 2018 00:49:38 +0100

    > Pytam jedynie, bo mnie to zaintrygowało - czemu domagasz się duplikatu,
    > skoro dostępny jest oryginał?

    Oryginał to chyba jest na dysku u wystawiającego. Ale to i tak bez
    znaczenia, bo dziś nie jet istotne, czy to oryginał czy kopia.

    Adam zgubił egzemplarz pierwotny, więc prosi o duplikat, więc chyba
    dobrze. Uwiarygadnia w ten sposób przed US zgubienie faktury. A to, że
    gdzieś w sieci jest wersja sprzed dwu lat wg mnie nie ma znaczenia.
    Oczywiście gdyby wydrukował sobie na nowo tę wersję z 2016, to tylko
    biegły mógłby poznać po rodzaju tuszu, że to nie 2018.

    Osobiście, po takiej odpowiedzi kontrahenta nie mnożyłbym problemów,
    tylko wydrukował sobie sam.