    Subject: Re: Telefon za 3000 - koszt czy wyposażenie?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Kviat
    Date: Tue, 31 Dec 2019 16:50:07 +0100

    W dniu 30.12.2019 o 23:12, Wojciech Bancer pisze:

    > Amortyzację to się robi dla ŚT. Dla wyposażenia ujmujesz normalnie w kosztach.
    > Jak przewidujesz użytkowanie > 1 rok, to lepiej wpisać jako ŚT niż jako
    wyposażenie.

    Albo nie wpisywać. Po co takie drobne ewidencjonować w ŚT?

    "Powyższa definicja środka trwałego stworzona została w oparciu na
    możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odpisów
    amortyzacyjnych, przy czym wartością graniczną jest tu kwota 10.000 zł
    netto (w przypadku czynnych podatników VAT). Jeśli wartość początkowa
    środka trwałego nie przekracza wspomnianej kwoty, podatnik zgodnie z
    przepisami ustawy może nie wprowadzać go do ewidencji środków trwałych,
    a tym samym nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych, a wydatki poniesione
    na jego nabycie zaliczyć bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów w
    miesiącu oddania do użytkowania. W takim wypadku zakupiona dla celów
    firmowych rzecz, której wartość nie przekracza określonej kwoty, nie
    podlega wpisowi do ewidencji środków trwałych."

    "Powyższe nie oznacza jednak, że składników majątku o wartości
    nieprzekraczającej 10.000 zł netto nie można wprowadzić do ewidencji
    środków trwałych. Jeśli dany składnik majątku spełnia definicję zawartą
    w art. 22a, mimo iż jego wartość jest mniejsza niż 10.000 zł, podatnik -
    w kwestii podatkowego rozliczenia zakupu - ma do wyboru trzy możliwości:

    wprowadzić składnik do ewidencji środków trwałych i dokonywać
    planowych odpisów amortyzacyjnych w ustalonym okresie amortyzacji;
    wprowadzić do ewidencji środków trwałych jako składnik o niskiej
    jednostkowej wartości z możliwością dokonania jednorazowego odpisu
    amortyzacyjnego w miesiącu oddania do używania lub w miesiącu następnym
    (art. 22f ust. 3 UPDOF);
    nie zaliczać składnika majątku o niskiej wartości do ewidencji
    środków trwałych, a wydatek na jego zakup zaksięgować bezpośrednio w
    koszty, w miesiącu oddania do użytkowania (art. 22d ust. 1 UPDOF)."

    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-srodek-trwaly-czy
    -wyposazenie

    Pozdrawiam
    Piotr