    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa darowizny czesci samochodu
    Date: Thu, 19 Aug 2004 11:00:18 +0200

    On Wed, 18 Aug 2004, Karol K. wrote:
    [...]
    >+ 1
    >+ 1. Darczyńca obdarowuje Obdarowanego połową samochodu marki Mazda

    Hm... tak sobie myślę: prawą czy lewą ? ;)
    Poważniej mówiąc - zastanawiam się jak powinno być prawnie ujęte
    przekazanie połowy *udziału w samochodzie* (aby nie było wątpliwości,
    iż samochód pozostaje cały :) i obdarowany otrzymuje "pół prawa
    rozporządzania"). IMHO właśnie coś koło "połową udziału w samochodzie"
    - może spytaj na .prawo ?

    >+ 4
    >+ 1. Przeniesienie prawa własności

    Też formalista ze mnie... ale IMHO albo "udziału w prawie własności"
    albo "prawa współwłasności" ?

    >+ 6
    >+ Wszelkie koszty związane z zawarciem niniejszej mumowy ponosi Darczyńca

    IMO "z zawarciem i wynikłe", albo "z niniejszą umową".
    Inaczej IMO pozostaje wątpliwość, czy zgłoszenie do rejestracji czy
    ubezpieczyciela jest "związane z *zawarciem*". Z zawarciem wiążą się
    koszty kartki papieru ;), jakby to była umowa notarialna to owszem,
    opłata u notariusza też. Ale wszystko *po* - IMO nie jest już
    "związane z zawarciem" ;)

    >+ Teraz przosze o wyjasnienie czy dobrze wpisałem w pkt 3 wartosc przedmioty

    Na razie się nie mieszam do tej częsci - out-of-time !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)