    From: witek <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o czesciowy dzial spadku - podatek.
    Date: Wed, 26 Apr 2017 09:34:39 -0500

    On 4/25/2017 12:50 PM, jg wrote:
    > czesc,
    >
    > ojciec zmarl. ja odziedziczylem jego 1/2 i mama tez jego 1/2 (+ ma swoja
    > 1/2).
    >
    > w spadku m.in. mieszkanie i akcje na koncie w domu maklerskim (dm).
    >
    > ja i mama nie chcemy prowadzic dwoch osobnych kont w dm (dodatkowe oplaty,
    > a i mama nie chce sie tym zajmowac, nieinformatyczna i w ogole).
    > pracownik dm poradzil, abysmy podpisali umowe o dzial spadku, w ktorej
    > dokonujemy podzialu praw do akcji, znosimy ich wspolwlasnosc i mama
    > otrzymuje 0 akcji, a ja wszystkie (rozumiem, ze poza ta czescia, ktora mi
> [...]

    Jest też coś takiego jak częściowy dział spadku.
    Po prostu rozdziela się tylko część spadku co do pozostałości się nie
    wypowiadając.

    Podzielcie tylko akcje. Ty wszystko, mama nic. I na tym zakończcie.
    Nie ma spłat i dopłat.
    Każde "wyrównienie" mamie, poźniej czy to jawnie czy też pod stołem czy
    to formie darowizny czy innej może zostać przez US uznane za formę
    dopłaty. Radziłbym tego uniknać.

    Może jest coś jeszcze poza nieruchomością w spadku co możnaby dać mamie
    dla równowagi jeśli chcecie.

    Jeśli akcji jest sporo to może od razu dzielicie: ty akcje, a mama
    mieszkanie.

    Jeśli akcji jest mało, to .... (cenzura, sam sie domyśl).

    pogooglaj po prostu i znajdziesz to co trzeba.