    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Urzad skarbowy sciga mnie 12 lat
    Date: Tue, 30 Jan 2018 19:53:32 +0100

    W dniu 2018-01-30 o 19:20, Piotr Gałka pisze:

    > To nie jest takie jednoznaczne.
    >
    > Instytucja przedawnienia ma zapewnić, że wierzyciel będzie działać
    > niezwłocznie a nie hodować odsetki.
    >
    > Nawet jak formalnie US miałby rację, ale jednak byłoby wyraźnie widać,
    > że celowo hodował odsetki to uznałbyś, że ściga słusznie czy niesłusznie?

    Skoro egzekucje są nieskuteczne, to trudno czynić zarzut hodowania
    odsetek, bo czy by wszczął szybko, czy późno, to i tak nie może odzyskać.

    Z kolei instytucja przerwania biegu przedawnienia jest po to, aby
    dłużnik nie był nagradzany za to, że się skutecznie ukrywa.

    Zresztą jaki masz zarzut do urzędu? Że wszczyna egzekucje co 5 lat, a
    nie co roku? Jakby wszczynał co roku, i byłyby one nieskuteczne, to byś
    narzekał, że hoduje koszy komornicze.

    Jest doskonały sposób, aby dłużnik nie był nękany hodowaniem odsetek -
    wystarczy spłacić dług. To, że jest, jest mu wiadome, bowiem sam dłużnik
    żali się, że Urząd jest od dawna aktywny w przedmiocie dochodzenia
    roszczenia.

    --
    Liwiusz