eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiVAT a art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - ratunku! › Re: VAT a art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - ratunku!
    From: Pawel Wolniewicz <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT a art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - ratunku!
    Date: Fri, 19 Nov 2004 20:05:16 +0100

    gosc wrote:

    > bo mnie artykuly podciagaja pod art. 18 ustawy o podatku dochodowym od
    > osob fizycznych (prawa majtkowe i autorskie)
    >
    > kiedys jak napisalem jakis jeden tekst dla innej redakcji, tez podciagneli
    > to jako umowa o dzielo (wydaje mi sie, ze blednie bo u mnie nie jest to
    > pisanie na zamowienie i nigdy nie bylo)
    >
    > jak teraz zaczalem czytac ustawy, to wyszlo mi, ze pod art. 13 ust 2 tez
    > mozna by podciagnac (choc chyba tak nie do konca mi sie to podoba, ale w
    > przytoczonym artykule z Rzepy daja taka mozliwosc)
    >
    > w zasadzie kwota podatku dochodowego od osob fizycznych ta sama we
> [...]

    Wydaje mi się, że w naszej sytuacji w zasadzie nie ma znaczenia kwestia, czy
    podpadamy pod art. 13/2 czy 18 ustawy o podatku dochodowym. Bo ostatecznie
    w art. 96/3 ustawy o VAT jest napisane, że wszystkie podmioty wymienione
    jako podatnicy w art.15 (bez względu czy jest to 13/2, czy 18),
    odnotowujące dochód poniżej 10 tys. euro _mogą_ się zarejestrować. Ale nie
    muszą. Obowiązkowa jest dla nich tylko ewidencja (art. 109 ustawy o VAT).

    Nie wiem, czy udało mi się to sensownie napisać, bo nie jestem prawnikiem.
    Ale wydaje mi się, że fakt zarabiania poniżej 10 tys. euro sam z siebie
    zwalnia z obowiązku rejestracji VAT - bez względu na to, czy zarabiamy z
    tytułu 13-go, czy 18-go art.

    Pozdrawiam,
    Paweł Wolniewicz