    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT i google AdSense
    Date: Wed, 20 Feb 2008 16:09:40 +0100

    Dnia 20-02-2008 o 15:13:29 <s...@a...pl> napisał(a):

    > http://malybiznes.pl/adsense/adsense-faktura-vat.htm
    >
    > Część: Trochę podstaw prawnych
    > Cytat: Dzięki temu przychody są zwolnione z podatku VAT. Ważny szczegół:
    > zwolnione a nie ze stawką zerową.
    >
    > Czy tu też nie widzą róznicy między:
    > - nie podlega VAT
    > - jest zwolnione z VAT
    > - jest objęte stawką zerową VAT
    >
    > Co ciekawe trochę wyzej piszą: " Tymczasem przychody z Google AdSense
    > nie są
    > objęte podatkiem VAT"

    Już kiedyś tą stronę "smarowaliśmy" na grupie - ogólnie bełkot i kaszana.
    Jakieś prawdy tam są, ale trzeba "łowić".

    > I pytanie kolejne: czy naprawdę faktury "exportowe" muszą mieć odrębną
    > numerację?

    Łaj gad łaj? :)

    > A teraz do rzeczy: jak korzystąjacy z Google AdSense fakturujecie te
    > dochody? W sumie znalazłem kilka kombinacji, ale zazwyczaj propozycja
    > jest
    > taka:
    > - otrzymuję wpłatę na konto w PLN
    > - wystawiam f-rę w PLN na otrzymaną kwotę, VAT NP
    > - oryginał niszczę, kopia w dokumenty
    >
    > Przeszedł ktos z Was weryfikację US przy takim postępowaniu?

    Na mój gust- do VAT-u nie ma to większego znaczenia - podatku i tak nie ma
    więc chyba nikt nie będzie darł szat nad tym.
    Natomiast IMVHO warto dobrze ustalić moment powstania przychodu - żeby
    dochodówka się nie czepiła że należne było wcześniej niż wpłynęło.

    pozdr,
    tommyz