    From: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wynajem nieszkania od grudnia - studium przypadku
    Date: Sun, 4 Jan 2009 15:00:48 +0100

    Użytkownik "Wwieslaw" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gjqd12$3nc$1@sunflower.man.poznan.pl...

    > ZTCW to koniecznie PRZED otrzymaniem pierwszego czynszu!
    >
    > "Oświadczenie takie trzeba złożyć do 20 stycznia danego roku
    > podatkowego, a jeżeli podatnik rozpoczyna uzyskiwanie przychodów z
    > najmu w trakcie roku, obowiązek taki powstaje w dniu poprzedzającym
    > dzień rozpoczęcia działalności, nie później jednak niż w dniu
    > uzyskania pierwszego przychodu. Przekroczenie tych terminów jest
    > równoznaczne z tym, że podatnik musi opodatkować dochody z najmu
    > według skali podatkowej."
    >
    > http://www.podatki.egospodarka.pl/34937,Prywatny-naj
    em-nieruchomosci-a-ryczalt-ewidencjonowany,1,65,1.ht
    ml

    Czy w kontekście tego w moim przypadku mogę:

    1) Dochód za grudzień 2008 rozliczyć według skali podatkowej (bo nie
    zgłosiłem tego wcześniej), a do 20 stycznia złożyć ww. oświadczenie i
    dalsze czynsze miesięczne rozliczać już ryczałtowo - ramach tej samej
    umowy. Przy rozliczeniu wg skali zaliczki za grudzień się nie
    odprowadza tylko rozlicza w rocznym. Tak?

    2) Lepiej zawrzeć umowę z datą styczniową i zgłosić w terminie co
    trzeba.

    Czy przedkłada się w US samą umowę?

    --
    Telesfor BAUDOT