eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZUS - czy mozna ksiegowac ZUS w opisany nizej (prosty) sposob? › Re: ZUS - czy mozna ksiegowac ZUS w opisany nizej (prosty) sposob?
    From: Nikt <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS - czy mozna ksiegowac ZUS w opisany nizej (prosty) sposob?
    Date: Thu, 05 Dec 2002 12:14:09 +0100
    Sender: n...@p...onet.pl@lin.kompas.net.pl

    Latet wrote:

    > Place do ZUS wszystkie mozliwe rodzaje obowiazkowych
    > skaldek (z chorobowa wlacznie).
    > Tzn. - wszystkie skladki osoby prowadzacej DG,
    > bo pracownikow nie mam, i zadncych umow-zlecen dla nikogo.
    > Chodzi tylko o mnie - osobę prowadząca DG.
    >

    > Czy moge ksiegowac oplaty ZUS-owe w nastepujacy sposob,
    > ktory jak dla mnie jest przejrzysty i prosty:
    >
    > 1. ZADNYCH skaldek dla ZUS nie wpisuję do KPiR,
    > wszystie rozliczam dopiero odpowiednio na PIT-5.
    >
    > 2. WSZYSTKIE skladki za maj (placone do 10 czerwca)
    > odliczam sobie dopiero na koniec czerwca, na "czerwcowym"
    > PIT-5, składanym do urzędu w lipcu.

> [...]

    1.Fundusz Pracy możesz rozliczać tylko przez wpis w KPiR
    a) jeśli prowadzisz KPiR w sposób typowy to wpisujesz w miesiącu
    zapłaty
    b) jeśli zdecydowałeś się na księgowanie kosztów jak przy pełnej
    księgowości (czyli księgowamie w miesiącu którego wydatek dotyczy) to
    musisz tę metodę stosować i tutaj - składka za maj płacona w czerwcu
    księgowana w maju
    2.Ubezpieczenia społeczne masz do wyboru: KPiR lub odpowiednia rubryka
    w PIT-5
    a) przy KPiR patrz punkt 1 a i b
    b) przy rubryce w PIT-5 tylko w miesiącu poniesiena wydatku (nawiasem
    mówiąc pomyśl czy składek za listopad nie zapłacić 30 listopada)
    3.Zdrowotne (kasa chorych) tylko odpowiednia rubryka w PIT-5
    Tylko w miesiącu zapłaty czyli składka za maj płatna w czerwcu
    uwzględniana w PIT za czerwiec składanym do 20 lipca