eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZUS - czy mozna ksiegowac ZUS w opisany nizej (prosty) sposob? › Re: ZUS - czy mozna ksiegowac ZUS w opisany nizej (prosty) sposob?
    From: "Latet" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS - czy mozna ksiegowac ZUS w opisany nizej (prosty) sposob?
    Date: Thu, 5 Dec 2002 12:33:05 +0100

    Dzieki za kolejna odpowiedz,

    > 1.Fundusz Pracy możesz rozliczać tylko przez wpis w KPiR

    OK, trzecia osoba juz mi to pisze, wiec przestaję miec watpliwosci :-)
    Tylko ciekawi mnie podstawa prawna.
    A moze "podtawa prawna" jest tu po prostu brak specjalnej rubryki
    na Fundusz Pracy w PIT-5 ?

    > a) jeśli prowadzisz KPiR w sposób typowy to wpisujesz w miesiącu
    > zapłaty
    > b) jeśli zdecydowałeś się na księgowanie kosztów jak przy pełnej
    > księgowości (czyli księgowamie w miesiącu którego wydatek dotyczy) to
    > musisz tę metodę stosować i tutaj - składka za maj płacona w czerwcu
    > księgowana w maju

    Nie wiem co to znaczy KPIR w typowy sposob.
    Zapewne tak mam - wybralem tyb rozliczania KPiR.
    Nie wiem kiedy, jak i dlaczego miałbym wybierac
    "księgowanie kosztów jak przy pełnej księgowości",
    nie wiem nawet co to znaczy.

    Wnioskuje wiec z tego, ze MOGE WSZYSTKIE rodzaje
    skalek ZUS ksiegowac w miesiącu ich PLACENIA (kasowo).

    Innimy slowy - poniewaz listopad byl 1. miesiacem mojej DG,
    to do kosztow listopadowych zadnego ZUS-u nie wciągam.

    > 2.Ubezpieczenia społeczne masz do wyboru: KPiR lub odpowiednia rubryka
    > w PIT-5

    Wybieram PIT-5.

    > mówiąc pomyśl czy składek za listopad nie zapłacić 30 listopada)

    Chyba juz za pozno. Ani jeszcze nie skladalem DRA, ani nic nie przelałem do
    ZUS,
    a jest juz 5.XII.

    > 3.Zdrowotne (kasa chorych) tylko odpowiednia rubryka w PIT-5

    No to tez wybieram PIT-5 :-)

    > Tylko w miesiącu zapłaty czyli składka za maj płatna w czerwcu
    > uwzględniana w PIT za czerwiec składanym do 20 lipca

    No i dobrze :-)

    Pozdrawiam,

    Latet