    Subject: Re: Zus a przedawnienie - 10 czy 5 lat?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sat, 30 Dec 2017 14:41:07 +0100

    W dniu 30-12-17 o 13:35, cef pisze:

    > Umieścił to w wątku, gdzie pada pytanie
    > czy składki są przedawnione czy nie.
    > Chciałem odpowiadającemu (i innym inaczej myślącym) pokazać, że
    > jest za mało informacji, żeby napisać coś z sensem.

    Nie, no pytający dość precyzyjnie określił problem. W 201 roku zmienił
    ie przepis imamy przedawnienie 10 lat, zamiast poprzednich 5 lat. W
    wypadku składek z 2009 roku 5 lat upłynęło (przepis obowiązujący w
    chwili powstania roszczenia), ale 10 lat już nie (przepis obecnie
    obowiązujący.

    Japo prostu nie wiem i dlatego nie wypowiadam się na ten temat, bo nie
    chcę go w błąd wprowadzić. Gdyby chodziło o przepisy ogólne, to nie ma
    przedawnienia, bo przedawnienie określa się z punktu widzenia chwili
    podniesieni tego zarzutu. Ale być może tu są jakieś szczegółowe
    unormowania.