    From: f...@s...poczta.onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwrot VAT dla turysty na granicy
    Date: Thu, 21 Feb 2008 22:14:02 +0000 (UTC)

    Cavallino <k...@...pl> wrote:
    > Użytkownik <f...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > No to skoro jesteś polskim obywatelem, to jakim cudem chcesz zwrot VAT za
    > towary kupione w Polsce?

    Takim samym jak za np. niemieckie, bo zabieram je poza granice UE, a VAT
    to taki podatek od faktu, ze towar jest na danym terenie. Gdyby obywatelstwo
    mialo miec wpyw, to bedac turysta w PL moglbys kupowac bez VAT, bo VAT
    bylby placony wylacznie przez obywateli. Ale tak nie jest, VAT placi ten
    kto kupuje towar w celu jego "uzycia" na danym terenie, niezaleznie kim jest.

    Na dodatek to nie ja wymyslilem, ze jak ktos sie nazywa Kowalski,
    to na obcym paszporcie do PL nie wjedzie.

    OK, to rozumiem, ze jednym z trickow bedzie wmawianie mi, ze mi sie nie nalezy?
    Slyszalem tez, ze musi byc pieczatka, bo sam fakt, ze jest PRAWIDLOWA faktura
    podobno nie wystarcza. Co jeszcze?

    F.