    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy istnieją 2 podobne do siebie nr Pesel ?
    Date: Sun, 2 Mar 2008 18:56:24 +0100

    Użytkownik <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:6b84b16f-6227-45b4-a85d-47d60928aeab@2g2000hsn.
    googlegroups.com...

    > Dziękuję wszystkim za odpowiedź!!!! trochę mam mentlik w głowie :-))

    Pierwsze 6 cyfr PESEL, to data urodzenia: dwie pierwsze cyfry to rok,
    następne miesiąc i kolejne dzień. Dla osób urodzonych w XIX wieku do
    miesiąca dodajesz 80. Dla tych z XXI wieku dodajesz 20.
    Kolejne cztery to kolejny numer osoby urodzonej w danym dniu, z tym, że
    parzyste numery porządkowe mają kobiety,a nieparzyste mężczyźni. Ostatnia
    cyfra jest cyfrą kontrolną obliczaną z pozostałych.

    Jeśli PESEL różni sie 1 i czwarta cyfrą, to po prostu osoby te mają różne
    daty urodzenia. Co do zasady nic nie stoi na przeszkodzie, by te liczby
    przypadkowo sie tak ułożyły, by wyszła jednakowa cyfra kontrolna. nie chce
    mi sie tego analizować, ale jeśli masz obydwa numery PESEL, to po prostu je
    sprawdź w byle którym kalkulatorze sprawdzającym.

    Pozostaje sprawdzenie tego imienia i nazwiska. Jeśli macie inne dane tego
    pracownika, to sprawdź datę urodzenia.