    From: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy wartosc remanentu poczatkowego ...
    Date: Fri, 15 Feb 2002 11:38:32 +0100

    Jacek Cichopek napisał(a) w wiadomości: ...
    >czyli mam rozumiec, ze jezeli mialem nie sprzedany w grudniu 2001 towar o
    >wartosci 2000 netto i sprzedam go w styczniu 2002, to cala kwote
    >(2000+marza), za jaka go sprzedam mam uwazac za przychod i od niej zaplacic
    >podatek dochodowy?
    >za odp dziekuje............jacek cichopek
    >
    >Jeśli kupiłeś towar w grudniu ta zapewne zakup dałeś w koszty zakupu
    towarów wisując do kp ( jest koszt ) ale na koniec roku tego nie sprzedałeś
    czyli nie uzyskałęś z tego tytułu przychodu w roku 2001 a więc rozliczając
    się za rok 2001r musisz skorygować koszty wpisując w remanent. W roku 2002
    sprzedaż ten towar i w momencie sprzedaży masz przychody (łącznie z marżą )
    ale w tym momecie nie masz kosztów które powstaną dopiero w rozliczeniu roku
    2002 w inwentaryzacji.
    Jolka