    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dekretacja na dowodach ksiegowch....
    Date: Thu, 07 Feb 2002 12:52:34 +0100

    Kaizen napisał(a):

    > Użytkownik "Piotr Lenczewski" <p...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:a3tjls$4o$1@news.onet.pl...
    > olowkiem......?
    >
    > Trochę nie gramatycznie, ale nie chce mi się przerabiać cytatu:
    >
    > UOR
    > z dniem 1 stycznia 2002 r., w art. 21 w ust. 1 pkt 6 otrzyma brzmienie:
    > "6) stwierdzenie sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w
    > księgach rachunkowych przez wskazanie miesi?ca oraz sposobu ujęcia dowodu
    > w księgach rachunkowych (dekretacja), podpis osoby odpowiedzialnej za te
    > wskazania."

> [...]

    Hmm... Od 10 lat dekrety w naszej fimie robione są na karteczkach
    przypinanych do faktur, a jeżeli dekret jest automatyczny, to wcale.
    Od nowego roku będzie 90% dekretów automatycznych.
    Jest tylko pieczątka :zatwierdzone pod względem merytorycznym.. itd.
    I opis, np. materiały na budowę XYZ, części zamienne do samochodu
    blablabla

    Biegłego mamy co roku, co roku innego (taka polityka zarządu, w
    sensowność nie wnikam), nikt nie miał zastrzeżeń.
    Jeden stwierdził że z tymi karteczkami to dobry pomysł, jak sie
    człowiek pomyli to można odpiąć i dopiąć nową i faktury nie są
    "pobazgrane".
    A gdzie np. wpisać dekret na takim wąskim kwitku dokumentującym jakies
    tam opłaty w Urzędzie Gminy? Tam nawet nie ma gdzie dziurki zrobić.

    I teraz mielibyśmy zacząć na wszystkim tak pisać? Hmm... to ze 2 osoby
    byłyby potrzebne jeszcze, tylko do opisywania dokumentów.

    Swoja drogą, czy kogoś kiedyś ukarano za odstępstwa od ustawy o
    rachunkowości (mówie o drobnych, a nie np. nieprowadzeniu ksiąg w
    ogóle) jeżeli nie pociągąły one za soba zaległości podatkowych?
    Kontrolerzy z UKS to jeszcze, chociaż ostatniego trzeba było douczać w
    trakcie kontroli bo bzdury mu wychodziły (douczanie leżało w naszym
    interesie), ale ci z US nie mają pojęcia o rachunkowości jako takiej.
    Kiedyś jedna młodsza (jakas praktykantka?) spytała czy przez to że
    mamy dwa układy kosztów (4 i 5) koszty się nie podwajają. Pewnie długo
    nie popracowała.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk