    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura z paragonu
    Date: Mon, 16 Feb 2009 13:28:36 +0100

    On Mon, 16 Feb 2009, Radek Wroclawski wrote:

    > jeśli zakup w związku z działalnością gosp. - 7 dni,
    > jeśli prywatny 3 miesiące.

    Jakby to rzec... stosujesz "nomenklaturę uproszczoną" ;)
    Chcesz powiedzieć, że jak coś kupuję "na firmę" to to NIE JEST
    zakup "prywatny" czy jak??
    Wiem, wiem, nie ma krótkiego i zwięzłego określenia dla "osoby
    nie prowadzącej DG oraz nie będącej rolnikiem ryczałtowym",
    ale co na to poradzić. Na "nieryby" też nie stosuje się
    zwięzłego określenia, a raczej nikt nie stawia śledzi
    (albo makreli) w opozycji do ryby :|
    Osobiście proponuję określenie "osobisty" :D (dla zakupu, że
    na cele osobiste lub inne nie związane z DG).

    > Oczywiście jeśli kupujący poda imię i nazwisko i tak ma
    > zarejestrowaną działalność gosp. to sprzedający nie będzie wiedział, że jest
    > to zakup na "firmę". Powyższe to bardziej utarta praktyka

    Ano.
    A sprzedający może zechcieć oświadczenia czy zakup jest na cele
    gospodarcze. IMVHO niekiedy (np. kiedy może to przesądzić o obowiązku
    ewidencji na kasie rejestracyjnej) - powinien.
    Bo przecież fakt zakupu przez osobę będącą podatnikiem na cele nie
    związane z owym opodatkowaniem "niepodatnikowości" nie zmienia,
    jak rozumiem idzie o tę część "praktyki" o której wspominasz.
    Znaczy jak kupuję pieczywo dla własnego spożycia to jestem konsumentem,
    czyli osobą npDGonbRR :]

    pzdr, Gotfryd