    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak księgujecie w KPiR opłaty i prowizje bankowe?
    Date: Mon, 6 Nov 2006 10:51:58 +0100

    On Mon, 6 Nov 2006, s...@o...pl wrote:

    > Nie wiem, czy to ważne, ale nie znalazłem w rozporządzeniu o KPiR żadnego
    > zdania pozwalającego na sporzadzenie przez podatnika jakiegokolwiek dokumentu,
    > niezależnie od nazwy, który wyszczególniałby poniesione opłaty.

    ???
    Par.14.2 - lista rzeczy na które wolno wystawiać DW *kosztowe*.
    Na inne nie wolno (mają być dowody zewnętrzne).
    Chyba że masz na myśli "opłaty bankowe" :) - no to te księguje się
    wprost.
    Oczywiście DW na *przychody* można sobie wystawiać różne :)

    I rzecz o której wspominasz: wystawienie zbędnego DW nie stanowi
    podstawy do uznania księgi za "nierzetelną".
    Natomiast IMO może być problem jak się wystawi DW a nie ma
    "prawidłowego" dowodu poniesienia kosztu.
    Przykładowo: czasami się spotyka że ktoś wystawia DW celem ujecia
    amortyzacji (zamiast wpisać pozycję EST) - zbędne DW problemem
    nie będzie, ale brak EST i owszem :O
    W omawianym przypadku, to czy ktos sobie spis operacji bankowych
    nazwie "zestawieniem" jest bez znaczenia - to JEST DW, dowód
    wystawiany wewnętrznie, i nie stanowi dowodu księgowego.
    Ale jeśli podatnik *ma* dowody poniesienia kosztu - czyli owe
    dowody opłat bankowych - to nie widać powodu żeby go "ugryźć".
    Chyba że za marnowanie papieru ;)

    pzdr, Gotfryd