    From: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak skorygować ZUS DRA wysłany Płatnikiem?
    Date: Sat, 10 Jul 2004 23:09:48 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@pe18.tarnobrzeg.sdi.tpnet.pl

    > Podsumowujac...
    > jesli nie wyslales z numerem 01 06 2004 to wyslij
    > dodatkowo jeszce przekopiuj wlasciwa 01 04 2004 przemien na 02 04 2006 i
    tez
    > wyslij..
    Mniej więcej to samo napisałem :-) Ale to nieistotne.
    Lepiej jednak nie do końca wierzyć tym paniom z zus. To że są miłe to
    fakt - przynajmniej niektóre.
    U jednego z płatników ciągle pojawiały sie błedy przy jedneym z pracowników.
    przychodził wykaz z zus, że osoba bez zgłoszenia. Miła pani w zus kazała
    zrobić zgłoszenie drugie - "bo widocznie pierwsze było źle odczytane". Po
    wysłaniu drugiego za jakiś czas znów ten sam problem z tym samym
    pracownikiem. Miła pani w zus znów kazała złożyc zua bo może tamto nie
    doszło. I tak się uzbierało 4 zgłoszenia plus 5 pierwotne. Niestety nie było
    żadnego polecenia pisemnego tylko rozmowy telefoniczne.
    Pracownik z którym były problemy został dyrektorem tego zakładu.
    A błędy przyszły znów te same. Pracownik wziął do auta księgową i pojechał
    do zus. Na przywitanie opieprzył kobietę w zus że skąd tyle błędów. A
    kobieta z zus wytłumaczyła mu szybko że to wina księgowej bo "nikt przy
    zdrowych zmysłach nie robi 5 zgłoszeń dla jednej osoby".
    No i pracownik -dyrektor wyciągnął konsekwencje wobec swojej księgowej. Do
    czasu wyjasnienia sprawy nie dostaje ona premii (20%). Trwa to już od roku
    ale jeszcze zus nie wie jak to dalej wyprostować.
    I myślisz że miła pani w zus czuje się winna?
    Dać ci więcej takich przykładów odpowiedzialności urzędników zus? Bo nie
    jest to jedyny mi znany a absurdalny totalnie...
    I wg mnie tam gdzie można uniknąć radzenia się urzędników zus to należy tego
    unikać.

    --
    PawełJ