    From: "Slawka" <b...@2...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak zaksiegowac kredyt obrotowy
    Date: Thu, 7 Feb 2002 22:59:50 +0100

    Użytkownik "Kinga" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a3urol$2d0$1@news.onet.pl...

    > Dzieki za odzew.
    > A jak ksiegowac na biezaco, tzn: mam wyciag bankowy,konto-130 i w
    > korespondencji z jakim kontem dokonac ksiegowania operacji "przekaz z
    tytulu
    > przyznanego kredytu". Jest to tak, ze jak moj szef jak potrzebuje to wtedy
    > uruchamia jakas tam kwote z tego kredytu i te pieniadze wedruja miedzy
    > kontami, a ja nie wiem jak to ksiegowac. Plany kont, ktore sobie kupilam
    nie
    > rozwiewaja 10000 moich watpliwosci.
    > Kinga
> [...]
    koncie np. 132/masz prawo taki symbol nadac sobie, albo inny/ po stonie Ma.
    O ile twoj szef bierze pieniadze z konta kredytu np. z konta 132 to
    ksiegujesz: Wn szef konto 24 "Pozostałe rozrachunki"jak wzial do kieszeni,
    choc powienien wlozyc do kasy , jak przyjęłas do kasy to Wn 100 Kasa, jak
    zapłacil dostawcy, to Wn 200 Dostawca itd, a zawsze Ma 132. W taki sposob
    powiększasz saldo Ma 132, czyli powiększasz kwotę kredytu. Jak splacicie
    kredyt, lub część to zaksiegujesz Wn 132 "Kredyt" Ma Kasa, lub Ma 130
    Rachunek rozliczeniowy lub Ma szef 24 "Pozost. rozrachunki", choc 24 nie
    powinno miec miejsca..Kinga, życzę powodzenia w ksiegowaniu, nie taki diabel
    straszny. Pozdrawiam.