    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kiedy można zaksięgować koszty?
    Date: Sat, 24 May 2008 00:40:17 +0200

    On Fri, 23 May 2008, Kowalski wrote:

    > się faktura za paliwo, nie wpisuje do KPIR bo wg mnie nie można z
    > marca wpisać w kwietniu(prawdopodobnie gdyby to był towar handlowy,
    > tzn, przeznaczony na sprzedaż to bym mógł)

    DOKŁADNIE NA ODWRÓT.
    Koszt "zwykły" wpisuje się wtedy, kiedy... zostanie uznany za koszt.
    Po prawdzie przepis par.17.2 nakazuje wpisywać "raz dziennie", ale
    ze wskazaniem na art.22 ustawy. Zawsze można się zastanowić, czy
    przeznaczenie wydatku było prawidłowe ;) (i wpisać po zastanowieniu
    że jednak tak, byle we właściwym roku).

    Za to do ewidencjonowania zakupu towarów handlowych jest bardzo
    restrykcyjny przepis (mający prawdopodobnie służyć ukróceniu obrotów
    z szarą strefą):
    http://www.gofin.pl/5,36,28357,0.html
    +++
    § 16.
    1. Otrzymanie materiałów podstawowych i pomocniczych, zwanych dalej
    "materiałami", i towarów handlowych musi być potwierdzone na dowodzie
    zakupu datš i podpisem osoby, która je przyjęła.
    [...]
    § 17.
    1. Zakup materiałów podstawowych oraz towarów handlowych musi być
    wpisany do księgi, z zastrzeżeniem § 30,
    niezwłocznie po ich otrzymaniu,
    najpóŸniej przed przekazaniem do magazynu, przerobu lub sprzedaży.
    ---

    pzdr, Gotfryd