    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: księgowanie towarów handlowych
    Date: Thu, 21 Feb 2008 10:57:36 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 20 Feb 2008 23:17:22 +0100, Cyklista napisał(a):

    > Mam talko jeszcze jedno pytanie w związku z księgowaniem towarów i
    > materiałów:
    > Jeżeli na fakturze za towar lub materiały do produkcji jest osobno
    > wyszczególniony koszt wysyłki, to należy go księgować osobno w kolumnie
    > 11 jako koszty ubocze zakupu towarów?

    Tak.

    > Inaczej przy remanencie do ceny
    > każdego artykułu trzebaby doliczać proporcjonalnie koszt wysyłki?

    A w tej sprawie to masz przy remanencie wybór - możesz ten koszt doliczać
    albo nie.

    § 3. Określenia użyte w rozporządzeniu oznaczają:

    2) "cena zakupu" - cenę, jaką nabywca płaci za zakupione składniki
    majątku, pomniejszoną o podatek od towarów i usług, podlegający
    odliczeniu zgodnie z odrębnymi przepisami, a przy imporcie powiększoną
    o należne cło, podatek akcyzowy oraz opłaty celne dodatkowe, obniżoną
    o rabaty opusty, inne podobne obniżenia, w przypadku zaś otrzymania
    składnika majątku w drodze darowizny lub spadku - wartość
    odpowiadającą cenie zakupu takiego samego lub podobnego składnika,

    3) "cena nabycia" - cenę zakupu składnika majątku powiększoną o koszty
    uboczne związane z zakupem towarów i składników majątku do chwili
    złożenia w magazynie według ich cen zakupu, a w szczególności koszty
    transportu, załadunku i wyładunku oraz ubezpieczenia w drodze,

    § 29. 1. Podatnik jest obowiązany wycenić materiały i towary handlowe
    objęte spisem z natury według cen zakupu lub nabycia albo według cen
    rynkowych z dnia sporządzenia spisu, jeżeli są one niższe od cen zakupu
    lub nabycia;....