    From: Arsen99 <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: księgowanie zakupów zagranicznych
    Date: Wed, 27 Feb 2008 11:36:41 -0800 (PST)

    Wtrącę sie bo temat mnie zainteresował.
    Należy pamiętać że obciążenie karty kredytowej nie jest żadnym dowodem
    poniesionego kosztu, do tego potrzebna jest chociażby faktura wysłana
    w pdf z zagranicy. Co zrobić kiedy jednak sprzedawca takiej faktury
    nie wysyła. Jest pełno doładowań kartą, które można sprzedawać, istota
    tego biznesu na tym polega jednak nie dostaje sie faktur. Co na to
    wtedy US, przecież koszt ponieśliśmy rzeczywiście !

    > Oczywiście możesz to wrzucić w koszty jeśli jest to faktycznie koszt DG.
    > Co do VAT-u - to jest to import usług, ktory musisz odpodatkować
    > wystawiając fakturę wewnętrzną. Przy czym jeśli to jest koszt to
    > ten VAT odliczasz na tej samej deklaracji i efektywnie się to zeruje.

    Czyli do rachunków płynących spoza uni, np ze stanów nalicza się VAT w
    ten sam sposób jak przy nabyciu wewątrzwspólnotowym, gdzie sprzedawca
    wystawia fakturę z Vatem 0% ?? Wystawiając fakturę wewnętrzną i
    księgując w należnym i naliczonym?