    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: księgowanie zakupów zagranicznych
    Date: Wed, 27 Feb 2008 21:13:32 +0100

    Dnia 27-02-2008 o 20:36:41 Arsen99 <a...@g...pl> napisał(a):

    > Wtrącę sie bo temat mnie zainteresował.
    > Należy pamiętać że obciążenie karty kredytowej nie jest żadnym dowodem
    > poniesionego kosztu, do tego potrzebna jest chociażby faktura wysłana
    > w pdf z zagranicy. Co zrobić kiedy jednak sprzedawca takiej faktury
    > nie wysyła. Jest pełno doładowań kartą, które można sprzedawać, istota
    > tego biznesu na tym polega jednak nie dostaje sie faktur. Co na to
    > wtedy US, przecież koszt ponieśliśmy rzeczywiście !

    No ale w czym widzisz problem? Na dowodzie kosztowym mają być dane
    sprzedawcy,
    dane nabywcy, kiedy co i za ile - koniec. Do tego jest art. 180 Ordynacji
    podatkowej
    i sa wyroki sadów, które stwierdzają że wadliwość dowodu księgowego nie
    stanowi przeszkody
    w zaliczeniu czegość do kosztów, jeśli dany koszt został faktycznie
    poniesiony i może
    być kosztem w rozumieniu art. 22 updof.
    Także wyciąg z karty + wydruk elektronicznego invoica albo czegoś co
    dostałeś
    może być wpisany do KPiR, tym bardziej że...

    > Czyli do rachunków płynących spoza uni, np ze stanów nalicza się VAT w
    > ten sam sposób jak przy nabyciu wewątrzwspólnotowym, gdzie sprzedawca
    > wystawia fakturę z Vatem 0% ?? Wystawiając fakturę wewnętrzną i
    > księgując w należnym i naliczonym?

    ... wystawiasz fakturę wewnętrzną - więc masz prawidłowy dowód księgowy w
    postaci faktury,
    nie wiem czy to dobry tok myślenia, wszak faktura jest wewnętrzna, ale
    przecież rozporządzenie
    do KPiR dopuszcza wprost ksiegowanię faktur :)
    Przy czym to nie jest nabycie wewnątrzwspólnotowe - tylko import usług.
    Sprzedawca nie dolicza VAT-u nawet gdyby był z uniji. Opodatkować to masz
    Ty.

    pozdr,
    tommyz