    From: Arsen99 <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: księgowanie zakupów zagranicznych
    Date: Wed, 27 Feb 2008 12:33:47 -0800 (PST)

> [...]
    > sprzedawcy,
    > dane nabywcy, kiedy co i za ile - koniec. Do tego jest art. 180 Ordynacji
    > podatkowej
    > i sa wyroki sadów, które stwierdzają że wadliwość dowodu księgowego nie
    > stanowi przeszkody
    > w zaliczeniu czegość do kosztów, jeśli dany koszt został faktycznie
    > poniesiony i może
    > być kosztem w rozumieniu art. 22 updof.
    > Także wyciąg z karty + wydruk elektronicznego invoica albo czegoś co
    > dostałeś
    > może być wpisany do KPiR, tym bardziej że...

    No ok, ale sam wyciąg z kary kredytowej nie jest dowodem, do czego
    więc tu wystawić fakturę wewnętrzną. Np RapidShare z którym meilowałem
    powiedział mi że nie wyśle mi nawet najmniejszego rachunku bo tego nie
    robą. W jaki więc sposób mam wrzucić takie koszty, co więcej co jeżeli
    bym chciał pohandlować tymi doładowaniami, jeżeli US nie uznał by mi
    poniesionych kosztów na podstawie samego wyciągu z mojej karty
    kredytowej to ostro by mi sie zapłaciło, wszak sam przychód.

    > Przy czym to nie jest nabycie wewnątrzwspólnotowe - tylko import usług.
    > Sprzedawca nie dolicza VAT-u nawet gdyby był z uniji. Opodatkować to masz
    > Ty.

    A w USA też jest Vat? Skąd mam wiedzieć czy np to 10 dolarów które
    zapłaciłem za RapidShare to już z Vatem czy bez Vatu? Co wtedy z
    NIPEM, czy oni też coś takiego mają?