    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kto płaci podatek przy umowie zleceniu?
    Date: Thu, 18 Jan 2007 20:43:02 +0100

    On Thu, 18 Jan 2007, Barbara K. wrote:

    > Właśnie dzwoniłam do US - twierdzą, ze nie ma żadnej deklaracji poza roczną
    > 8b... hmm

    "zawsze była" - była to PIT-4
    Ale najwyraźniej teraz *również* jej nie ma:
    http://mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=151&id=27734
    ...i zastąpiona jest *roczną* deklaracją PIT-4R

    Różnica jest taka, że PIT4 (teraz 4R) jest składany "u siebie" i zawiera
    informację o *łącznej* kwocie zaliczek konfiskowanych w imieniu Skarbu
    Państwa przez płatnika, zaś PIT-8b jest składany "u podatnika" i zawiera
    informację o sumie zaliczek skoncifkowanych temu podatnikowi :) (imiennie).

    Inaczej - PIT-4(R) składa prowadzący firmę "za to co pobrał", PIT-8B
    składa prowadzący firmę "za tych którym płacił".

    pzdr, Gotfryd