    From: "svobo" <s...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kup koordynatora na umowe zlecenie
    Date: Thu, 6 Mar 2008 13:33:20 +0100

    Dziekuje za odpowiedz. :-)

    > Co z powyższego mnie intryguje, to pytanie czy płatnik powinien
    > "na sztywno" liczyć koszt ryczałtowy - bo tak by wynikało z przepisu,
    > a tym samym podatnik by musiał *zawsze* dokonać korekty (co
    > niewątpliwie stawiałoby go poza pulą losowanych do kontroli,
    > bo byłby wzywany niemal na pewno :))
    > Ktoś wie?

    Zleceniodawca (płatnik) liczy co miesiąc 20% KUP przywołując własnie Art.
    44 ust.1. Zeceniodwaca jest dużżżżżżżżżżą firmą, dział prawny to kilka
    "szczurzych" osób, wiec chyba wiedza co mówią.
    W firmie poinformowali mnie ze korygowac KUP moge (jak chce) w rozliczeniu
    rocznym, "ale kontrola pewna", więc powinnem dobrze prowadzic dokumentacje
    tych kosztów jesli chce rozliczać faktycznie poniesione wyższe niz 20%
    przychodu.

    > Co do samochodu... mam wątpliwość, bo zastrzeżenia z art.23.1 dotyczą
    > literalnie działalności gospodarczej, może ktoś skomentuje.
    > Rzuć okiem na art.23.5 i odpowiednio 23.1.36 i 46.

    Zeceniodwca tez ma wątpiwosci, ale skłania sie do stwierdzenia ze mozna
    liczyc te koszty z kiometrówki tak jak dla dg.
    Mówi , że z Art 23 nie wynika ze dotyczy on tylko i wyłacznie działalnosci
    gospodarczej, chociaz "realnie" wyłączenia z KPU tam opisane dotyczą
    sytuacji związanych z dg.
    Czytając art 23 ust 1 pkt 46):
    "...... z tytułu używania nie wprowadzonego go ewidencji srodków trwałych
    samochodu osobowego," - to jest spłenione bo nie prowadze żadnej ewidencji
    środków trwałych i nie mam takiego obowiązku,
    "w tym także stanowiącego własność osoby prowadzącej działalnosc
    gospodarczą, dla potrzeb działalnosci gospodarczej podatnika-" wg mnie ta
    sytuacja mnie nie dotyczy bo ja dg nie prowadze i wydaje mi sie ze zwrot "w
    tym także" jest uszczegółowieniem (podkresleniem) ze dotyczy ta sytuacja
    równiez osoby wykonujace dg.
    Jesli dobrze "kojarze" to powienienem prowadzic ewidencje przebiegu pojazadu
    zgodnie z art. 23 ust.4,5,7 i w styczniu 2009r pit 37 do US a potem kontrola
    ???????????? i albo troche pieniązków do kieszeni albo jakis mandat.